Klacht: Reiskosten

op 19 oktober 2017 over Payroll Select in de categorie Financieel Algemeen

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

In oktober 2015 ben ik in dienst getreden bij Conduent als Ziggo klantenservice medewerkster. In het begin heb ik een reisdeclaratie aangevraagd. Dit was tijdens mijn training. Na enige tijd had ik nog niets binnen gekregen. Ik heb hiervoor toen contact opgenomen met Payroll Select. Na een korte uitleg gaf de medewerkster mij toen aan dat ik geen recht had op een reiskostenvergoeding, omdat ik dichterbij dan de minimale 15 kilometer van Tilburg vandaan woonde. Ik heb dit aangenomen als waarheid aangezien dit een medewerkster is die mij hoort te helpen bij zulke vraagstukken. Tot eind mei 2017. Ik ging uit dienst treden en mijn teamleader vroeg, omdat een andere collega nog geen reiskosten had gedeclareerd, omdat zij niet wist dat zij daar recht op had, hoe ik dit al die tijd geregeld had. Ik gaf aan dat mij deze informatie verstrekt is vanuit Payroll en mijn teamleader gaf gelijk aan dat ik daar zeker wel recht op had. Er zijn namelijk meer collega’s uit andere teams die vanuit diezelfde bushalte als ik vertrokken en die wel de reiskosten vergoed krijgen. In deze tussengelegen tijd van oktober 2015 tot mei 2017 heb ik dus geen reisdeclaraties aangevraagd. Dit heeft gezorgd voor kosten voor mij van meer dan 1200 euro, terwijl ik hier wel gewoon recht op heb. Na het gesprek met mijn teamleader heb ik gebeld met het juridisch loket die mij hebben aangegeven contact op te nemen met het desbetreffende bedrijf wat mij verkeerde informatie heeft verstrekt. Tevens hebben zij aangegeven dat men 5 jaar na dato nog recht heeft om reisdeclaraties te declareren. Ik heb alle bonnetjes en buskaartjes die ik nog heb kunnen vinden verzameld en uiteindelijk ongeveer 50% terug kunnen vinden als bewijzen.

Hierna heb ik telefonisch contact opgenomen met Payroll. Dit zal eind mei/begin juni zijn geweest. Allereerst heb ik uitgelegd wat de situatie is geweest, en hebben zij voor mij het gecontroleerd. Blijkbaar heb ik die eerste declaraties wel gekregen, maar omdat ik weekloonstroken kreeg en mij verteld is dat ik mijn reiskosten niet gedeclareerd zou krijgen, heb ik dit niet meer gecontroleerd. Als ik namelijk gezien zou hebben dat ik die reiskosten had gehad, ondanks de informatie die mij eerder gegeven was door Payroll, had ik geweten dat het verhaal anders zat en had ik mijzelf 1200 euro bespaard. Ik heb met deze medewerkster afgesproken dat zij contact op zou nemen met de accountmanager om te zien of dat hij een oplossing wist voor deze situatie. Meerdere malen heb ik contact met haar gezocht via de mail, maar tot op heden krijg ik steeds terug dat de accountmanager nog geen update aan haar heeft gegeven. Dit speelt nu sinds eind mei en nog steeds heb ik niets vernomen. Steeds als ik contact opneem zou de medewerkster geen informatie hebben teruggekregen van de accountmanager en zal zij contact opnemen met mij. De laatste keer dat ik contact heb opgenomen met hen is nu augustus, omdat ik ze de kans wilde geven om contact met mij op te nemen, maar helaas… Ik wil dat het klaar is en ik gewoon mijn geld krijg waar ik al die tijd recht op heb gehad, maar door verkeerde voorlichting nu niet heb gekregen.

Gewenste Oplossing:

Wanneer ik mijn 1200 euro reiskosten ga krijgen die ik heb gemaakt. Overigens is 1200 nog naar beneden afgerond, maar daar ben ik tevreden mee.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Payroll Select over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Payroll Select in behandeling genomen

Bericht van Payroll Select

3 jaren geleden - Beste Monique, Hierbij een status update: Onze collega's hebben jouw klacht verder uitgezocht en hier contact met jou over opgenomen. Wij verwachten dan ook dat je klacht zo spoedig mogelijk is verholpen. Met vriendelijke groet, Team Payroll Select

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Payroll Select een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Payroll Select

Heeft op 30 oktober 2017 om 17:35 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Monique,

Mijn collega heeft je klacht opgepakt en voor je uitgezocht waar je recht op hebt. Er is afgesproken dat de buskaartjes naar ons opgestuurd worden, zodat wij het definitieve bedrag kunnen berekenen en dit aan je kunnen uitbetalen. Wij hopen hiermee een gewenste oplossing te hebben geboden.

Met vriendelijke groet,
Team Payroll Select

Alle klachten die gemeld zijn door MoniqueBrok