Klacht: Rapport expert laminaat onvolledig en in voordeel fabrikant

op 14 juni 2016 over CED in de categorie Schadevaststelling en -onderzoek

Ik heb een laminaatvloer van Egger Cork Plus gekocht bij de Hornbach, hiervan heb ik toentertijd 22 pakken gekocht en heb ik dezelfde week al 2 volledige pakken met kapotte vloerdelen (nieuw in verpakking) teruggebracht omdat deze beschadigd waren.

Nu bijna 2 jaar later zit mijn vloer in de woonkamer en keuken vol met grapjes (net door de toplaag heen op plaatsen waar schuiven van meubelen niet aan de orde is).
De ‘onafhankelijk expert’ van CED Brandvaria is langs geweest om een onderzoek te doen, heeft diverse vragen gesteld en de vloer bekeken.
Nu krijg ik tot mijn verbazing een rapport waarin staat dat ‘de hond vrij in huis rond mag lopen’, ‘de vloer 2 a 3 maal per week word gestofzuigerd en gedweild met dreft’, ‘er met meubels geschoven word maar dat hier wel netjes viltjes onder zitten’ meubels als tafels worden echter niet verschoven maar verplaatst door te tillen (leugen dus!), ‘Er kartels onder de stofzuiger wieltjes en voet zitten’ dit is echter zoals de stofzuiger nieuw geleverd is, stofzuiger voet en wieltjes zijn beide van kunststof.

Bevindingen van de ‘onafhankelijk expert’:
De krassen en vegen zijn niet veroorzaakt door factoren gelegen in het product.
De beschadigingen zijn ontstaan door externe factoren.
De klacht op het product is ongegrond.

De expert heeft echter dingen in het onderzoek gezet die niet kloppen en waar hij niet naar gevraagd of gekeken heeft (hierdoor heb ik grote twijfels over onafhankelijkheid en deskundigheid). Daarbij is er absoluut niet gesproken over het feit dat er in de nieuwe pakken al slechte vloerdelen zaten waardoor ik heel erg mijn twijfels heb of de vloer die bij mij ligt niet gewoon een productiefst bevat.
Ik heb dezelfde vloer van hetzelfde merk in en andere kleur boven liggen, deze heeft de ‘onafhankelijk expert’ ook bekeken en hierbij heeft hij geconstateerd dat hier inderdaad geen beschadigingen of krassen op te vinden zijn, hierover schuiven echter wel meubelen zonder viltjes eronder! Hierover vermeld de expert niets in zijn onderzoek.

Ik heb ernstige twijfels over de onafhankelijkheid EN deskundigheid van de expert, daarbij staan er dingen in het onderzoek die niet kloppen en heeft hij niet alle informatie in zijn rapport opgenomen, de informatie in het mijn voordeel staat er niet in.
Ik wil een eerlijk EN volledig rapport, waarin naar de feiten gekeken word en niet gezocht naar dingen waarop de schuld naar mij geschoven kan worden.
Helaas zijn er op internet een hoop negatieve berichten te vinden over het expertisebureau CED Brandvaria.

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over CED

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar CED over deze klacht.

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over CED nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Sjoerd Heijstek