QQLQ.nl publiceert Nationale Klachtenmonitor 2010

De Nationale Klachtenmonitor 2010 : Philips, Tele2, wehkamp.nl ontvangen de beste waardering van klanten!

QQLQ.nl publiceert vandaag op de site en in Dagblad De Pers de Nationale Klachtenmonitor 2010. Deze monitor geeft een overzicht van de bedrijven waarover het meest geklaagd wordt, welke bedrijf het laagste cijfer krijgt voor de klachtafhandeling en welk bedrijf het snelst en het beste klachten oplost. Het doel van deze monitor is om consumenten te helpen bij hun keuze voor bijvoorbeeld een nieuwe energieleverancier of internetprovider. QQLQ.nl beoordeelt bedrijven niet op prijs, maar op hun kwaliteit die mede bepaald wordt door het aantal klachten over het bedrijf en de kwaliteit van de klantenservice.

Periode Januari – November 2010

Beste klachtafhandeling (zoals gewaardeerd door de klager, 1-5)
1. Philips (3,4)
2. Tele2 (3,0)
3. Wehkamp (2,8)

Snelst opgelost (binnen 24 uur)
1. Tele2
2. TNT Post
3. Wehkamp

Meeste klachten:
1. Ziggo (1.691)
2. TNT Post (1.528)
3. UPC (1.245)

Slechtste klachtafhandeling (zoals gewaardeerd door de klager, 1-5)
1. Oxxio (1,5)
2. Nederlandse Energie Maatschappij (NEM) (1,6)
3. Neckermann Reizen (1,7)