Klacht: protocollen/checklist

op 25 juli 2017 over IND in de categorie

Als burger, die een civiele procedure tegen de Staat heeft aangespannen voor het krijgen van een schadevergoeding een civiele procedure tegen de staat heeft aangespannen wegens bestuurlijk onbehoorlijk handelen/onrechtmatige overheidsdaad, stel ik aan de Visadienst de vraag of er vaste protocollen in de vorm van een checklist visumaanvraag bestaan die hun ambtenaren behoren te volgen voor het zorgvuldig behandelen van een bezwaarschrift bij een visumaanvraag en dan krijg ik een antwoord dat er op neerkomt dat \\\’\\\’dat gaat u geen ene moer aan\\\’\\\’, letterlijk: \\\’\\\’dat is een interne aangelegenheid …….\\\”. Waarom mag ik als betrokkene dat niet weten?
Ik weet dat ze bestaan. Ik heb ze in een fysiek dossier uit 2011. Ik wil vanwege de bewijslast voor een ten onrechte afgewezen bezwaar als antwoord: \\\’\\\’ja dat klopt. Die checklist bestaat, die hebben we uit het dossier van 2009 verwijderd/verduisterd, zoals ook telefoonnotities, een ander bewijsmiddel verdwenen zijn\\\’\\\’.
En dat voor een IND die beweert klachten van burgers serieus te nemen.

Alleen met een duidelijk antwoord en het tevoren toveren van \'\'zoekgeraakte\'\' dossierstukken.
Een burger heeft volgens het Awb recht op een duidelijke betrouwbare overheid, die zich niet bezondigt aan machtsmisbruik en zich aan de regels van fair play houdt.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over IND

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over IND nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Peter Hagen