Klacht: Profile Car & Tyreservice Delft, Van Kleef

op 28 juli 2017 over Profile in de categorie Fietsenwinkel

Op 27-06-2017 reed mijn vriend in mijn auto, we reden terug van een dagje weg en hoorden een knal en de auto klonk vreemd. Na 45 minuten werden we geholpen door de ANWB, de uitlaat bleek ontploft te zijn. De monteur zei dat hij dat in 20 jaar maar voor de 2e keer mee maakte. Het was niet gescheurd, maar volledig uit elkaar geklapt. Hij gaf ons een schriftelijke verklaring dat we veilig naar huis konden rijden. Na het weekend moest ik mijn auto naar de garage brengen. Binnen 2 uur komt er rook in de auto en doen de remmen het niet meer goed. Na 45 minuten worden we weggesleept door de ANWB, waar we uren in Utrecht op een ANWB terrein moeten wachten. Een monteur keek naar de auto en uiteindelijk zijn we met auto en al thuisgebracht na een heel gedoe. De ANWB heeft ons voor dit extreem lange wachten gecompenseerd en heeft de ontstane meerschade van het doorrijden vergoed. Mijn garage zei dat het volgende gemaakt moest worden: 1. midden uitlaat (maar ook achterste, want ze kregen het niet los van elkaar. Auto is oud en zit teveel aan elkaar die onderdelen. 2. brandstoftank (ANWB heeft contact met garage gehad en hun expert en uiteindelijk een tweedehands brandstoftank+montage vergoed aan me. Dit is al afgedaan). 3. Hoofdremcilinder bleek ook stuk. 4. Remblokken en remschijven versleten. Ik kon het niet betalen en vroeg om een goedkopere oplossing. Ze zeiden dat ze die niet hadden. Mijn vriend die er meer verstand van heeft belde ze en vroeg om wat voor onderdelen het ging (nieuw, tweedehands, merk of namaak). Toen kwam ik erachter dat ik de reparatie veel goedkoper kon laten uitvoeren met tweedehands onderdelen (van meer dan €1500 naar €800). Ik was al niet blij dat ze mij niet hadden gewezen op deze goedkopere oplossing, ondanks dat ik letterlijk heb aangegeven dat ik het niet kan betalen en of er een andere, goedkopere oplossing is. Ik heb na diverse overleggen met de garage en mijn vriend akkoord voor de eerste 3 dingen gegeven, de remblokken en remschijven wilde ik bij een andere garage laten maken. Op 23 juni zou de auto gemaakt worden, ik heb ze zelf aan het eind van de dag gebeld en hoorde dat het zaterdag de 24e waarschijnlijk pas af zou zijn. Op zaterdag heb ik zelf weer naar de garage gebeld en kreeg ik te horen dat de motor nog niet goed liep. Op maandag 26-06-2017 zouden ze ermee verder gaan en me uiterlijk dinsdagochtend 27-06-2017 bellen. Ze belden me en gaven aan dat ze niet weten wat het probleem is, maar de auto is slecht onderhouden, waarschijnlijk zijn het meerdere onderdelen in de motor en gaat het nog minstens €500 á 600 kosten. De monteur gaf aan dat ze verder konden zoeken en dat ik meer kosten zou gaan maken of dat ik beter €870 kan betalen en auto naar de sloop kan brengen. Nu moet ik zoveel geld betalen voor een auto waar ik niks mee kan. De auto heb ik 3 jaar geleden voor €2000 gekocht (Ford Focus uit 2000). Ik ben op zoek naar een oplossing, want ik vind dit niet kunnen. Ik heb bij het Juridisch Loket om advies gevraagd en die stellen een brief op, de rechtsbijstandsverzekering van mijn vriend geeft advies, ik heb bij meerdere garages advies gevraagd hoe het kan dat ik de auto breng met lopende motor en na reparatie loopt de motor niet meer goed. Ik krijg verschillende dingen te horen, zoals dat het gek is en dit niet zo hoort. Ook hoor ik dat ze auto niet konden testen, pas na reparatie dus wellicht hadden ze dit niet kunnen voorzien. Echter krijg ik als consument nu een rekening van €870 voor een auto die ik voor €2000 heb gekocht en is er geen oplossing met de garage gevonden. Ze geven aan dat ik slecht onderhoud heb gepleegd in de drie jaar dat ik de auto had en dat daarom uberhaupt de uitlaat is ontploft. En dat ik opdracht heb gegeven om 3 onderdelen te laten maken en dat ze dat gedaan hebben.

Compensatie voor gemaakte kosten, terwijl auto niet gerepareerd is en onbekend is of deze te repareren valt.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Profile over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door Maria28072017