Klacht: Proefabonnement telegraaf met gratis Vrouw glossy

op 14 september 2017 over Telegraaf in de categorie Kranten - Landelijk

Na afloop van het Telegraaf proefabonnement dat automatisch afliep,Tijdelijke periode 13.04.2016 t/m 26.05.2016, blijkt nu dat de gratis Vrouw Glossy die daarbij zat is omgezet in een doorlopend abonnement met automatische incasso. Kwam er vandaag achter dat er al 2 x 24,75 euro is afgeschreven. Schandalig!

Telegraaf misleidt klanten door een gratis blad bij een proefabonnement zomaar om te zetten in een doorlopend abonnement! Dat kan toch niet waar zijn anno 2017?! Tevreden wanneer in ieder geval 1 x 24,75 euro wordt kwijtgescholden en Telegraaf haar praktijken aanpast.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Telegraaf over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Telegraaf in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Telegraaf een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Telegraaf

Heeft op 15 september 2017 om 10:36 geantwoord

Geachte mevrouw Vermey,

hartelijk dank voor uw bericht. vervelend dat u het abonnement op het blad vrouw Glossy als misleidend ervaart. Echter geven wij in de naar u gestuurde voorwaarden heel duidelijk aan dat wanneer het abonnement niet word opgezegd het abonnement word omgezet in een doorlopend abonnement.

Wij hebben uw verzoek tot beëindiging in behandeling genomen en er zal binnen 2 weken contact met u worden opgenomen.

Mocht u nog vragen hebben dan kunt altijd contact met ons opnemen.

BR~Webcare Team

Heeft op 15 september 2017 om 11:34 geantwoord

Nooit is dit, zoals gesuggereerd, duidelijk aangegeven. Onderstaand is voorbeeld van de bevestiging:
Uw abonnement
Klantnummer:
Looptijd: 13.04.2016 t/m 26.05.2016
Contract: Eindigt automatisch
Bezorgdagen:

Terwijl dan dit de gezonden voorwaarden zijn (zie laatste regel!)
Opzegging
De looptijd van uw abonnement vindt u bovenstaand in het blok \"Uw abonnement\". Tenzij u een maand voor afloop van deze termijn uw abonnement opzegt, wordt uw abonnement automatisch verlengd voor onbepaalde tijd en kunt u te allen tijde opzeggen met inachtneming van een opzegtermijn van een maand. Heeft uw abonnement een looptijd van een kwartaal dan wordt de abonnementsovereenkomst automatisch verlengd met termijnen van telkens een kwartaal. De overeenkomst kan in dat geval worden beëindigd met inachtneming van een opzegtermijn van één maand voor afloop van de lopende abonnementsperiode. Proefabonnementen eindigen, zonder dat opzegging vereist is, na het verstrijken van de proefperiode.
Dus niet duidelijk dat er iets moet worden opgezegd! En er is zeker geen toestemming voor een automatische incasso voor een doorlopend abonnement afgegeven, alleen voor een vast bedrag voor een vaste proefperiode!

Alle klachten die gemeld zijn door Niet transparant