Klacht: Product retour gestuurt maar nog geen geld terug

op 29 april 2016 over Toemen Modelbouw in de categorie Modelbouw

Half februari heb ik een Feiyu Tech gimbal g4s gimbal gekocht, daarbij afgesproken met Pascal dat als deze gimbal mij niet bevalt dat ik de gimbal mag terugsturen en mijn aankoopbedrag terug zou krijgen.

Een dag na de aankoop heb ik de gimbal geretourneerd omdat hij niet beviel.
Dit in overleg met Pascal per e-mail, op 17 februari, gecommuniceerd. In zijn email werd aangegeven dat ik de gimbal moest terug sturen naar het magazijn en het bedag zou worden teruggestort.
Twee weken later geen geld teruggestort gekregen van Toemen. Hierop heb ik gemailed en gebeld met Toemen waarbij ik door Amy van het magazijn ben geholpen. Deze was niet bekend met mijn retour product en kon zich het ook niet herinneren deze te hebben ontvangen, waarbij mijn aankoopfactuur al uit het systeem was gehaald en zij deze niet kon terugvinden. Ik heb Toemen een kopie aankoopfactuur per email toegestuurd inclusief de bevestiging (track and trace) dat mijn product was afgeleverd door postnl

Op 3 maart kreeg ik een email van Amy dat de terug betaling in verwerking is.
Op 16 maart heb ik een email gestuurt waarom mijn aankoopbedrag nog niet is teruggestuurt. Waarop werd aangegeven dat dit aangekaart zou worden bij de administratie, waarom het zo lang moest duren.

Vervolgens heb ik de afgelopen maanden diverse emails gestuurd waarop ik nooit antwoord heb gekregen. Elke week aan de telefoon gezeten met onder andere Pascal, Brandon, Tony etc om elke keer het verhaal opnieuw te vertellen. Pascal heeft telefonisch zelfs aangegeven dat het geld is overgemaakt terwijl er nog stees geen bedrag vanuit Toemen op mijn rekening is bijgeschreven. Ook de medewerkers Brandon en Tony hebben aangegeven dat ik het geld binnen een aantal dagen op mijn rekening kan verwachten nadat ik hen had gesproken, waarbij er aangegeven werd dat als het geld er niet op staat ik even contact met hen moet opnemen. Elke keer kom ik van een koude kermis thuis en is er niks op mijn rekening bijgeschreven.

Heb vele emails gestuurd, vaak aan de telefoon gezeten met Toemen. Elke keer wordt er beloofd dat het bedrag teruggestort zal worden op mijn rekening.
Het product is op 18 februari geretourneerd en wacht nu op 29 april nog steeds op mijn bedrag van 349 euro, het is gewoon schandalig hoe dit bedrijf je aan de lijn houdt en haar verplichtingen/afspraken niet nakomt.

Zodra het bedrag van 349 euro wordt terug gestort ben ik tevreden.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Toemen Modelbouw in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Toemen Modelbouw een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Toemen Modelbouw

Heeft op 10 mei 2016 om 09:02 geantwoord

Geacht Hr Vermeulen,

Allereerst onze oprechte excuses voor de gehele gang van zaken. Deze afwerking van deze kwestie is uiterst slordig verlopen.

Naar aanleiding van uw bericht is de restitutie alsnog in orde gemaakt, van de overmaking hebben we U ook reeds een screenshot toegestuurd ter bevestiging.

We gaan er van uit dat U de overschrijving inmiddels ontvangen heeft.

Met vriendelijke groet
Toemen Webcare