Klacht: product misleiding (zonder kennisgeving)

op 27 september 2016 over Schwarzkopf in de categorie Verzorgingsprodukten

Al jaren gebruik ik Fa sport (blauw) verstuivers dus zonder ozon sloper en toegevoegde aluminium zouten waar ik allergisch voor ben.
Was vaak bij Kruidvat te koop en nam ik de gehele voorraad mee.
Tegenwoordig internet en bestel ik gelijk 25 stuks.
Onlangs weer 25 stuks besteld, en door laatste oude voorraad opmaken en kom ik na de retour mogelijkheid leverancier erachter dat flesjes er voor 99,7 % hetzelfde eruit ziet doch dat de inhoud met oude frisse geur veranderd is een (vieze) geur uit de spuitbus welk mijn vader in huis gebruikte in de jaren 70 welk mijn vader in huis gebruikte om muggen en andere ongewenste insecten uit te schakelen.
Kortom men heeft de samenstelling veranderd doch vrijwel niet het uiterlijk van het vertrouwde product.
Na Fa gebeld te hebben erkennen ze de verandering samenstelling en lucht , doch omdat het niet om een fabrieksfout gaat voelt men zich niet verder verplicht tot een oplossing te komen.
Ik ga er van uit dat ik ben misleid door zonder enige kennisgeving een “nieuw” product in vrijwel dezelfde verpakking te verkopen

Deze 25 flesjes met FA sport "muggenverdelgingsmiddel" om te ruilen naar meer fruitige of bloemige luchtje

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Schwarzkopf over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Schwarzkopf in behandeling genomen

Bericht van Schwarzkopf

2 maanden geleden - Geachte mevrouw Keereweer, Allereerst onze excuses voor de negatieve ervaring dat u heeft ervaren. Wij hebben u via info.cosmetics@henkel.com een mail gestuurd. Mogen wij u vriendelijk vragen ons daar per kerende mail een antwoord op te sturen? In afwachting van uw reactie. Met vriendelijke groet, IEA Henkel Beauty Care

Reactie van de melder van de klacht Sophymaria

1 maand geleden - Na gevraagde gegevens opgestuurd te hebben , schijnt de afdeling service en klantencontact niet bij machte te zijn dit dit "geweldige" probleem zelf snel op te lossen en werd bij het management neergelegd. Mijn vermoeden werd waarheid: Onderaan de stapel lage prioriteit oftewel het is nu erg stil geworden nadien

Bericht van Schwarzkopf

1 maand geleden - Geachte mevrouw Keereweer, Allereerst onze excuses voor de vertraging. Vriendelijk willen wij u verwijzen naar onze interne mail. Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Met vriendelijke groeten, Henkel Beauty Care

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Schwarzkopf een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Schwarzkopf

Heeft op 27 oktober 2016 om 15:51 geantwoord

Geachte mevrouw Keereweer,

Allereerst hartelijk dank voor uw medewerking.

Graag willen wij u vriendelijk doorverwijzen naar onze e-mail dat verstuurd werd vanuit info.cosmetics@henkel.com .

Indien u bijkomende vragen heeft kunt u ons altijd telefonisch contacteren op het algemeen nummer 030 607 36 50. Wij zijn iedere werkdag bereikbaar van 9u tot 17u.

Wij bieden onze oprechte excuses aan voor het ongemak dat u heeft ervaren en hopen op uw begrip.

Met vriendelijke groeten,

Henkel Beauty Care

Heeft op 28 oktober 2016 om 19:11 geantwoord

Geachte Klanten service.

Na de telefoonwisselingen , klachtreactie , foto,s en briefwisseling gevolg door een grote stilte nu eindelijk na aandrang

weer reactie(s)
Om de vraag te beantwoorden de productiecode op de flesjes FA is 7119X50001 en buitenverpakking 2048525

Dit laatste geef ik inmiddels gevoelsmatig tegen beter weten in de hoop om ooit tot een minlijke schikking te komen.

In het telefoon gesprek met mijn vrouw is ondanks uitgelegd in de klacht opnieuw het aantal flesjes van 25 stuks als particulier ter discussie gesteld.
Waarbij eerst aangegeven en toegegeven werd dat de samenstelling is veranderd en het geen fabrieksfout betrof en men zich niet verantwoordelijk voelde , werd in de laatste telefoon gesprek dit opnieuw aangehaald doch dat de andere samenstelling geen invloed op de geur heeft gehad.
Omdat ik geen laboratorium aan huis heb , en afgaan moet op mijn zintuigen welk deze (voor mij ongevraagde) nieuwe samenstelling inhoud als totaal onprettig ervaring beschouwd voel ik en mij inmiddels aardig geschoffeerd alsmede niet serieus genomen
Tevens gaf deze opmerking (opnieuw) de toon aan hoe men dit \"care\" geschil/probleem wil oplossen.
In ieder geval mijn geïrriteerdheid heeft nu het niveau bereikt dat ik nu tot het gaatje ga, desnoods via andere wegen welk de gemaakte financiële kosten aan dit product overtreft.
mvg
Keereweer

_________________________________________________________________________
Geachte mevrouw Keereweer,
Allereerst hartelijk dank voor uw medewerking.
De beleving van een parfum is subjectief, de ene persoon houdt van een specifiek parfum de andere vindt het maar niks. Het “liken” van een geur is per individu verschillend.
In de hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en vragen u vriendelijk om uw klacht op klacht.nl af te sluiten.
Met vriendelijke groeten, Henkel Beauty care
_____________________________________________________________________
De oplossing is hetzelfde verhaal als 5 maanden, 4 foto's flesjes verpakking, 10 email en opgave verpakkingsnummers verder.
Het uiterlijk flesjes zijn voor 99 % gelijk en men verwijst nu dat de veranderde samenstelling op de (hele kleine) tekst achterop staat, en men wettelijk eisen voldaan heeft aan de eisen Dat de frisse geur van de laatste 7 jaar veranderd in die van een soort verdelgingsmiddel is volgens Henkel Beauty Care schijnbaar een subjectieve belevenis. Dan kan best vandaar dat de schappen in de winkels vol met verschillende geuren naar ieders beleving.
Doch als mijn jarenlange vertrouwde product (welk gebaseerd is op geur) ineens van samenstelling en geur veranderd, en men zich totaal niet verantwoordelijk voelt breekt mijn klomp Gelukkig heb ik nog 2 oude flesjes welk hier het tegendeel kan gaan bewijzen
Kortom Henkel Beaty care kan leuk schrijven dat het opgelost is, maar men heeft de klacht zoals verwacht alleen verder negatief afgehandeld.
Ik dank klacht.nl voor de bemiddeling met deze klacht maar een schikking op minlijke manier zit er niet in met Henkel Beauty care

Bericht van Schwarzkopf

1 maand geleden - Geachte mevrouw Kereeweer, Allereerst hartelijk dank voor uw reactie. Een antwoord op uw mail verwijzen wij u graag normaals door naar ons voorgaande antwoord van 27 Oktober 2016, waarin wij vermelden dat de beleving van een parfum subjectief is, de ene persoon houdt van een specifiek parfum de andere vindt het maar niks. Het “liken” van een geur is per individu verschillend. Met de laatste ReLaunch (RL begin 2016) van de Fa Vapo Sport zijn het design en het parfum gewijzigd. De parfumwijziging kan je ook zien in de ingrediëntendeclaratie op de verpakking van de Fa verstuiver aan de hand van de voor parfum verplicht te vermelden parfumingrediënten. Parfumingrediënten (INCI) op het rugetiket: Fa Vapo Sport (RL 2016) met EAN: 5410091730109: Linalool, Hexyl Cinnamal, Benzyl Alcohol, Citronellol Fa Vapo Sport (voor RL 2016) met EAN: 5410091641108: Limonene, Linalool, Citronellol, Citral, Geraniol. Wij hebben geen andere klachten met betrekking tot de geur van de Fa Vapo Sport na de RL 2016 in Nederland ontvangen waardoor wij helaas niet kunnen overgaan tot vergoeding van uw 25 producten. Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Met vriendelijke groet, Henkel Beauty Care

Alle klachten die gemeld zijn door Sophymaria