Klacht: Privacy Schending

op 23 november 2012 over Lindorff in de categorie Incassobureaus

Ik kreeg vanmiddag een bericht van mijn ouders of ik met hen wilde bellen. Dat heb ik gedaan en wat blijkt de firma Lindorff heeft gebeld inzake een vordering van KPN.

Mijn ouders hebben nooit contact met Lindorff en zijn geen klant van KPN. Ik woon al jaren niet meer bij hen. Lindorff geeft aan dat KPN het telefoon had doorgegeven.

Maakt niet uit wie de gegevens verzameld heeft dit is privacy schending!

Natuurlijk willen ze hun geld binnenharken namens KPN maar als ik nog in conclaaf ben met KPN en noch KPN als Lindorff verzuimt mij ook maar een herinnering of aanmaning te sturen en op hun mooie portal staat ook dat de rekeningen voldaan zijn dan voel ik me behoorlijk beledigd!

Een officieel excuus!
Een toezegging dat een dergelijke actie niet meer voorkomt!

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Lindorff in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht Weeseensduidelijkenkombeloftena

4 jaren geleden - Lindorff blijkt het waarschijnlijk beter te vinden om eerst iedereen met dezelfde achternaam in een plaats te bellen dan tijdig een brief te sturen. Vandaag ontving ik het schrijven waar het om gaat met dagtekening van drie dagen terug.

Reactie van de melder van de klacht Weeseensduidelijkenkombeloftena

4 jaren geleden - Voor degene die het gaat behandelen bij Lindorff refereer ik aan de email welke ik direct na het aanmaken van de klacht hier verzonden heb: stuur graag even een specificatie van de kosten met alles erop een van gebruik, wanneer ik een herinnering, een aanmaning, wat KPN met mijn wijziging en verzoeken heeft gedaan etc.

4 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Lindorff een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Lindorff

Heeft op 26 november 2012 om 09:59 geantwoord

Deze klacht is door Lindorff afgehandeld. Klager heeft een e-mailbericht met uitleg ontvangen, facturen en een specificatie van de vordering.

Reactie van de melder van de klacht Weeseensduidelijkenkombeloftena

4 jaren geleden - Lindorff heeft de klacht gesloten omdat ze aangeven dat ze mijn ouders gebeld hebben en geen privacy gevoelige informatie hebben verstrekt. De incorrecte gegevens zouden ze van KPN hebben ontvangen. Zoals eerder vermeld hebben mijn ouders geen band met KPN. Het afschuiven van de correctheid van de gegevens wordt dus doorgeschoven. Tevens geen kopie van herinneringen of aanmaningen ontvangen waar zij bekend waren met mijn telefoonnummer, postadres en emailadres. Ze hadden dus kunnen snailmailen, emailen, sms'n en bellen. Zonder dit alles is de vordering overgedragen. Ik betwist de handelswijze van KPN hierin en ga niet akkoord met de reden waarom jullie mijn ouders gebeld hebben. Jullie bellen, ondanks het een toegestane methodiek zou zijn, dus jullie moeten zorgen dat de gegevens juist zijn. Dat is niet gebeurt. Over de afhandeling van de overdracht zal ik per email corresponderen.

Alle klachten die gemeld zijn door Weeseensduidelijkenkombeloftena