Klacht: Plooivorming

op 08 juni 2016 over Montel in de categorie Lederwaren

In december 2015 hebben wij een hoekbank gekocht bij meubelzaak Montèl in Rotterdam.

Op 11 maart is bij ons de hoekbank naar tevredenheid afgeleverd.
Helaas viel het ons op dat er al na drie dagen diverse plooien zichtbaar waren op een van de zittingen. Aangezien dit naar onze mening niet normaal is hebben wij dit gemeld bij de klantenservice. Na deze melding is er een afspraak gemaakt voor een bezoek van een servicemonteur. Dit bezoek heeft 30 maart 2016 plaats gevonden.

Volgens de servicemonteur viel deze plooivorming NET binnen de marge maar heeft wel aangegeven dat wanneer het erger zou worden er nogmaals contact opgenomen dient te worden met de klantenservice.

Aangezien wij het niet eens waren met deze beslissing hebben wij op 1 mei een bezoek gebracht aan het filiaal waar de bank is gekocht om een gesprek aan te gaan met de persoon die ons de bank heeft verkocht. Helaas was deze persoon niet aanwezig maar hebben wij wel de foto’s aan een andere verkoper/verkoopster kunnen tonen.
Deze persoon heeft na het zien van de foto’s aangegeven dat deze plooivorming niet normaal is en zeker niet na 3 a 4 dagen.

Samen zijn we gaan kijken naar het showroommodel welke al 2 a 3 jaar in de showroom staat en deze zag er een stuk beter uit dan onze bank.
Ik heb nog aan de verkoper/verkoopster gevraagd om de hoeveel tijd men de bank in de showroom opnieuw stoffeert, dit gezien de staat van de stoffering.
De persoon heeft te kennen gegeven dat er nog nooit iets aan de bank is gedaan.

Op maandag 2 mei heb ik nogmaals de foto’s en een schrijven gestuurd naar het filiaal in Rotterdam en mijn ontevredenheid kenbaar gemaakt en gevraagd om een passende oplossing.
Helaas wederom een bericht gekregen ( na veel bellen ) dat zij geen aanleiding zien om het eerdere standpunt te wijzigen.

Op zondag 29 mei voor de derde keer een klachtenbrief en nieuwe foto’s gestuurd naar de klantenservice en gevraagd naar een passende oplossing, maar ook deze keer blijft Montèl bij het standpunt dat plooivorming normaal is, zelfs in een bank van 3 dagen.

Omdat wij nog steeds van mening zijn dat deze plooivorming niet aanvaardbaar is en geen oplossing verwachten van Montèl gaan wij ook een klacht indienen bij de geschillencommissie.

Wij willen dat Montel de bank komt aanspannen en dat zij de bank nogmaals aanspannen als de plooien binnen een half jaar terugkeren.
Indien deze oplossing niet geboden kan worden, willen wij dat de koopovereenkomst ontbonden wordt.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Montel over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Montel in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht Fred J.H

1 jaar geleden - 10 dagen geleden klacht gemeld maar tot nu toe nog geen reactie. Als je alle andere klachten leest op klacht.nl schijnt dit een normale zaak te zijn. Schandalig.

Alle klachten die gemeld zijn door Fred J.H