Klacht: Peter Langhout is geen klant vriendelijk

op 16 juli 2012 over Peter Langhout Reizen in de categorie Online Reisbureaus

Ik heb sinds januari 2012 een bus reis geboekt via peter langhout voor Hotel Marco polo in Gardameer. Ik heb een telefoontje in de avond voor het vertrek op 05-07-2012 gekregen dat het hotel overgeboekt is en dat ik een gelijkwaardig hotel heb gekregen. In de avond van het vertrek pas?? alles ingepakt, alles geregeld. Mijn kind helemaal in de vakantie stemming. De bus was een uur te laat en toen ging ik toch die menner vragen of wij op zijn lijst stonden. Maar dat was niet het geval. Toen moest ik peter langhout bellen. Toen moest ik de bus chauffeur aan haar door geven op mijn telefoon kosten. Toen krijg ik te horen dat wij toch mee mochten gaan ook als staan wij niet eens op de lijst. Maar hoe kan dat nou? vanaf januari boeken en je staat niet eens op de reislijst van peter langhout? toen gingen we mee naar Marcopolo. Want daar worden we opgehaald naar onze hotel. Wij kwammen daar en niemand weet hoe en wat. Wij moesten op het receptie wachten met erg uitgeput kinderen van het reis naar Italia. De taxi was ook laat om ons op te hallen. Wij zijn pas 13.30 uur aangekomen bij het hotel. Toen moesten we ook nog wachten tot 3 uur om naar onze kamer te gaan met uitgeput kinderen.Mijn kind heeft zich erg verhoord om naar Movieland in Garda te gaan. Maar het hotel valt erg tegen. Hij was afgelegen in de bergen. Te hoog voor mijn slechte benen.Ik heb al speciale zolen voor de pijn.Geen kinderpark voor kinderen in de buurt vergelijken met Marcopolo hotel want die heeft een speelpark voor de deur.Super kleine kinderbad vergelijken met Marco Polo. Het kost mijn kind 4 uur met de bus reizen heen en weer om naar Movieland te gaan vergelijken met 30 minuten bij Marcopolo. En het zijn twee verschillende bussen ook nog.je moet twee bussen nemen om naar Movieland te gaan anders met de taxi. En omdat het hotel afgelegen is, gaat mij veel geld, tijd en moeite kosten on de vakantie wens van mijn kind te kunnen realiseren. Er is wel een mini bus die naar klein centrum kan ons wel weg brengen en dan kunnen we met een andere bus naar Movieland gaan. Maar de minibus vertrekt van ons hotel vanaf 9 uur pas en de andere bus naar Garda vertrekt om 11 uur pas. Dus een halve dag is al voorbij en je moet ook nog terug naar het hotel. Toen dacht ik: ik ga misschien met een excursie daar naar toe maar er is niemand aanspreekbaar van Peter langhout in het hotel vergelijken met andere reis organisaties in onze hotel. Maar er was toch geen excursie naar Movieland vanaf onze hotel. Dus mijn kind kon niet naar Movieland. Hij kon niet spelen of voetballen. Het hotel is op de top van een berg gebouwd geen oppervlakten mogelijk voor een kind te spelen vergelijken met Marcopolo. Dus behalve zwemmen heb je niets te doen. Wij gingen elke dag met die minibus naar het klein centrum voor 2 euro per dag. Anders zit mijn kind zich alleen maar te vervellen.Allemaal extra kosten om je zich te vermaken in het hotel vergelijken met hotel Marcoplo. En het ergste van was dat ik vanaf januari al geboekt om zeker van te zijn dat ik een hotelkamer hebt in Marcopolo. Ik vraag me af: wanneer moet je boeken dan bij peter langhout om zeker van te zijn een hotelkamer op jou wensen te kunnen krijgen? Ik hoop iets van jullie te horen. Alvast bedankt. vriendelijke groetjes,
Mina El Bokili

geld terug krijgen

Bericht van Peter Langhout Reizen

5 jaren geleden - Geachte mevrouw el Bokili, Wat vervelend dat het geboden alternatief voor hotel Marco Polo niet naar wens was. Wij zijn inderdaad op het allerlaatste moment met een overboeking geconfronteerd bij hotel Marco Polo. Graag wil ik kort toelichten dat overboekingen altijd vanuit de accommodatie komen. Peter Langhout Reizen is niet de enige tour operator die kamers van hotel Marco Polo verkoopt. Omdat nog meer tour operators hun kamers verkopen, hebben ze daar een overboeking gemaakt. Er wordt dan geen rekening gehouden met het tijdstip van uw boeking. Vanuit Peter Langhout Reizen zelf zal dan ook geen overboeking voortkomen. Desalniettemin is het heel vervelend voor u en uw kind dat de geboekte accommodatie niet beschikbaar was, juist omdat u al zo op tijd uw vakantie had geboekt. Nog vervelender is dat het alternatieve hotel niet aan uw wensen voldeed. Wij bieden u hiervoor onze oprechte excuses aan. Zoals u zult begrijpen dient het een en ander geverifieerd te worden met de accommodatie. Wij gaan voor u na waarom het alternatief niet gelijkwaardig zou zijn aan hotel Marco Polo en hoe we dit kunnen oplossen. Overigens zie ik dat u reeds een financiële tegemoetkoming heeft mogen ontvangen. Op dit moment kan ik dan ook nog geen uitspraken doen over een tegemoetkoming. Ik dank u voor het uiteenzetten van uw ervaringen en kom er snel bij u op terug. Ik dank u voor uw geduld. Met vriendelijke groet, Lisa Rops Peter Langhout Reizen

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Peter Langhout Reizen in behandeling genomen

Bericht van Peter Langhout Reizen

5 jaren geleden - Geachte mevrouw Bokili, Wij kunnen u meedelen dat wij u binnen een aantal dagen schriftelijk berichten met betrekking tot de klacht die u hier beschreven heeft. Met vriendelijke groet, M. Vergeer Peter Langhout Reizen - Afd. Klantenservice

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Peter Langhout Reizen een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Reactie van de melder van de klacht mina1968

5 jaren geleden - Ik vind jullie oplossing GEEN OPLOSSING. Ik wou graag mijn geld terug. Dat was geen optie voor jullie. Na alle die ellende tijden mijn vakantie met peter langhout zo als ik die opgeschreven heb in mijn eerste klachtenbrief. Had ik verwacht een troost prijs TENMINSTE? maar dat was ook geen optie? mijn kind had graag naar EEN pretpark wou gaan in Gardameer. Ik had verwacht als het niet kan in italia kon door jullie schuld. Want jullie hebben ons vakantie een avond van tevoren veranderd. Wij hebben vanaf janruarie geboekt. en pas in julie een avond vanteroren alle is anders geworden. VOOR DE PAL GEZET DOOR PETERLANGHOUT. Jullie hadden misschienmijn kind iets anders kunnen aanbieden hier in Nederland bijvoorbeeld. Dat was ook geen optie. Is Peterlanghout op deze manier wel klantvriendelijk??? is Peter langhout kindvriendelijk?? dat betwijf ik heel erg aan. Jullie vroegen aan mij of mijn probleem opgelost is? bij deze wil ik jullie vraag beantwoorden: mijn probleem is niet opgelost. Ik hoor nog steeds van mijn kind van 8 jaar dat zijn vakantie niet mooi was, want hij kon niet naar Movieland in Gardameer. Hebben jullie daar wel eens aangedacht?? hebben jullie in de plaat van een 8 jarig kind geplaatst met jullie oplossing NEEEEEEEEEEEEE. IK ben niet tevreden met peter langhout en zijn oplossing voor mijn ellendig vakantie.

Alle klachten die gemeld zijn door mina1968