Klacht: persoonlijke problemen door toedoen van CAK

op 01 september 2017 over CAK in de categorie

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik heb al enige jaren, heel fijn, een huishoudelijke hulp, dankzij de WMO, bij AXXICOM, maar ben verplicht hiervoor wel een eigen bijdrage te leveren. Dit wordt geregeld door het CAK.

Sinds 2015 ontstonden er problemen met het CAK hierdoor, omdat zij mij zeer onregelmatig acceptgiro’s aanleverde voor deze bijdragen.
Hierdoor kon het gebeuren dat ik opeens een bedrag van ± € 173 in één keer moest voldoen.
Dit was voor mij absoluut niet haalbaar gezien mijn bijstandsuitkering en na heel veel gedoe, (want zij hadden ook het bedrag niet juist berekend) mocht ik dan eindelijk het bedrag in maandelijkse termijnen van € 7,50 aflossen.
Deze maand zou ik alles keurig hebben afbetaald naast mijn gebruikelijke eigen bijdrages.

Maar het blijft maar doorgaan.
Ik heb hierover al diverse telefoontjes gepleegd met het CAK, met de vraag of ze nou eens gewoon elke periode van 4 weken waarop zij mijn eigen bijdrages hanteren, willen toesturen, maar zij nemen zelf geen enkele verantwoordelijkheid, geven hier de zorgverlener AXXICOM en/of de WMO de “schuld” van.

Afgelopen jaar december 2016, bleek ik opeens van de ene week op de andere geen recht op huishoudelijke hulp meer te hebben want de datum was eruit gelopen.
Dit had AXXICOM verzuimd om bijtijds aan mij door te geven; ikzelf ben hier echter ook schuldig aan, want ik had dit moeten noteren, zodat ik bijtijds opnieuw een verlenging bij de WMO had kunnen aanvragen.

Heel vervelend allemaal, want voordat alles weer geregeld was zat ik zonder huishoudelijke hulp van 28 december 2016 t/m 3 maart 2017.Vreselijk gewoon!

Toch kreeg ik tot mijn stomme verbazing wel een factuur van het CAK, met acceptgiro over deze twee eerste periodes van dit jaar.
Dus maar weer gebeld met ze en bezwaar gemaakt hiertegen .
Ik kon wel zoveel zeggen, het was hun fout niet, ik moest zelf AXXICOM maar bellen hierover en de gemeente.
Dat heb ik dus gedaan.

Maanden later, eind augustus dus, kreeg ik dan eindelijk de gecorrigeerde nota, maar deze was voor mij zo onduidelijk dat ik maar weer heb gebeld met ze.
Daar kreeg ik een heel nare autoritaire “medewerker” aan de lijn die me bedreigde zelfs!

Wat was er aan de hand?
De ten onrechtel in rekening gebrachte periode 1-2017 werd door CAK meteen ingehouden voor periode 7-2017.
De ten onrechte berekende € 17,50 zou ik terug ontvangen voor periode 2-2017 ( als er verder geen openstaand saldo zou zijn werd dit aan mij overgemaakt, maar deze kreeg ik niet, ook werd deze niet “verrekend” met een andere periode in 2017, want hier hadden ze mijn laatste aflossingsbedrag al mee verrekend, zo werd mij meegedeeld.
Heel verwarrend allemaal dus, want ik ben bang dat als ik deze maand de gebruikelijke laatste aflossingstermijn van € 7,50 niet vóor 21 september a.s zelf voldoel, ik weer in de problemen terecht kan komen.
Dus ik vroeg deze “medewerker” mij hiervan een bevestiging te sturen dat alles dan per direct netjes als “schuld afbetaald” zou zijn.

Daar kon hij niet aan beginnen zei hij.
Ik zou dat wel in het toe te sturen rekeningoverzicht kunnen terugvinden.

Want ook had ik nog een tweede factuur met acceptgiro t.w.± € 8,00 voor het laatste aflossingstermijn ontvangen van het CAK.
Wat ik niet begreep omdat het bedrag elke maand steeds € 7,50 bedroeg.
Deze mocht ik verscheuren zei hij.

Verder bleek dat er nog een bedrag “open stond” voor dezelfde periodes 1 en 2 van 2017 volgens deze “medewerker” van ± € 25,00.
En die had ik allang moeten betalen volgens hem want dat was het bedrag waarop ik bezwaar had aangetekend????
Ik snapte er niets meer van.
Ik heb nog nooit een herinnering o.i.d voor dit bedrag ontvangen. En als na correctie blijkt dat ik deze 2 periodes waar het om gaat dus niet hoef te betalen,waar gaat dit dan over?

Ik kreeg hierop geen antwoord van deze “medewerker” meer.

Wel kreeg ik nog het dreigement van hem, dat ik de tijd van hem kreeg tot eind september 2017 om dit “openstaande” bedrag te voldoen en anders wordt er een incassobureau op me afgestuurd zei hij.

Ik heb deze “medewerker” ( helaas weet ik zijn naam niet) vriendelijk bedankt en hem nog een fijne dag gewenst.
Echter ik was zo gefrustreerd dat ik terwijl ik het gesprek beëindigde hem een “klootzak” heb genoemd.
Kennelijk heeft hij dat nog gehoord, want ik hoorde hem nog reageren toen de verbinding werd verbroken.

Na dit gesprek ben ik gaan zoeken op internet of er meerdere cliënten problemen hebben met het CAK.
En al snel vond ik genoeg medegedupeerden.
Dat is een hele troost.

Rest mij nog te zeggen dat ik mijn excuses wil aanbieden aan deze “medewerker” voor het feit dat ik hem “kl**tz*k” heb genoemd.
Want dit zei ik door de enorme frustratie.
Ik mag hem wel een kl**tz*k vinden maar ik hoef dat natuurlijk niet naar hem te uiten.

P.S. ik kwam er gisteren zelf achter dat ik gewoon mijn rekeningoverzicht kan bekijken op mijnCAK.nl, nooit geweten dat dit mogelijk was!
Waarom wordt dit niet aan de cliënten doorgegeven???

Ook zag ik daar tot mijn stomme verbazing dat er maar 1 openstaand saldo stond vermeld van € 17,50 die ik vervolgens meteen heb voldaan!

met vriendelijke groeten,

V. Mertens

Gewenste Oplossing:

Als er excuses komen van het CAK over dit wangedrag van deze medewerker!

Als er voortaan beter gecommuniceerd gaat worden tussen mij, als cliënt, en het CAK!

Als er voortaan gewoon elke periode een factuur komt die ik dan gewoon netjes en op tijd kan voldoen!

Als ze eens open gaan staan voor opbouwende kritiek van de cliënten!

Ik heb ze nl. al eens vaker verzocht om cliënten voortaan gewoon elke periode een factuur toe te sturen zodat alles netjes betaald wordt en dan achteraf ( als er iets mocht veranderen) dit dan gewoon teruggeboekt kan worden.
Duidelijkheid en overzichtelijkheid voor beide partijen lijkt mij gewoon een prima manier.
Maar daar wilden zij niet naar luisteren. Heel jammer!

met vriendelijke groeten,

V. Mertens

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar CAK over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door CAK in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht vj5305

2 maanden geleden - Goedemiddag Robin, ik heb een email ontvangen van het CAK maar ik ben er niets mee opgeschoten helaas! Het geijkte antwoord van hun werkwijze heb ik al zo vaak te horen gekregen, dat kan ik inmiddels dromen, daar zit ik niet op te wachten!...ik heb daarom maar deze email beantwoord naar deze mevrouw van het CAK in de hoop dat ze deze keer wel naar behoren reageert. met vriendelijke groeten, V. Mertens

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat CAK een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

CAK

Heeft op 04 oktober 2017 om 10:15 geantwoord

Geboden Oplossing:

Onze collega heeft de klacht in behandeling genomen en heeft telefonisch contact onderhouden met onze klant. Tot onze spijt heeft zij een vervelend gesprek met een van onze medewerkers van ons Klant Contact Center gehad. Wij hebben dit intern besproken en wij hebben mevrouw bevestigd dat dit gesprek ook niet naar onze wens is verlopen. Dit alles is besproken met onze collega van het Klant Contact Center. We hebben mevrouw een telefonische en schriftelijke reactie gegeven. Om onze excuses kracht bij te zetten hebben wij mevrouw een bos bloemen gestuurd. Wij gaan over tot sluiting van deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door vj5305