Klacht: Per direct opgezegd en toch een aanmaning

op 01 juni 2016 over Abonnementenland in de categorie Tijdschriften

Ik heb mijn abonnement opgezegd. Dit kon alleen als ik alsnog 5 nummers betaalde. Ik was geabonneerd op La Cucina Italiana maar de uitgeverij stopte met dit blad en stuurde mij zonder mijn actieve toestemming nu het blad Foodies toe. Een blad dat gaat over de wereldkeuken en niet over specifiek Italië. In deze periode was mijn man heel ziek en ik dacht dat ik een free publicity blad kreeg. Toen het kwartje viel heb ik alsnog geprobeerd op te zeggen. Voor mij is het een kwestie van niet nakomen van de verkoopafspraak. Ik beroep mij op koop ontbinding. Ik wil een blad over de keuken van Italië! Volgens de dame die mij mailde was er ooit een brief bij een blad gedaan. Ik heb dit niet opgemerkt. Bovendien is dit niet van belang omdat het wettelijk zo dat er opnieuw toestemming moet worden gevraagd. Dit is niet gebeurd. Maar goed. Ik betaal alsnog 5 nummers. En toch krijg ik nu een aanmaning van 112 euro! Ik ben zelf verkoper en heb net een cursus wetgeving & verkoop afgerond. En dit is nu net een voorbeeld van hoe het niet moet en mag!
De juiste weg had moeten zijn:
1. Aankondigen dat het huidige tijdschriftabonnement afloopt omdat het blad verdwijnt.
2. Over de resterende maanden geld terug geven.
3. Als suggestie een ander blad als proef aanbieden.
4. Een nieuw abonnement laten afsluiten.

Als de incasso wordt ingetrokken. En erkend wordt dat dit niet mag!

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Abonnementenland

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Abonnementenland nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Gerrit-J