Klacht: Pas op voor Places.nl: Ontransparant en oneerlijk zaken doen

op 04 april 2019 over Places.nl in de categorie Marketingbedrijven

Op zondag 31 maart vroeg ik me af of ik wel door wilde gaan met Places.nl, aangezien dit nooit wat op heeft geleverd en ben ik gaan kijken in mijn account wat de kosten en mogelijkheden zijn.

Er wordt geadverteerd met zelf alles gemakkelijk aanpassen, maar de mogelijkheid om je account stop te zetten ontbreekt. Ook kun je nergens terugvinden welk bedrag er gefactureerd gaat worden en wordt er alleen geadverteerd met upgrade naar Adverteren Pro voor € 199,-.

Kortom: Niet transparant over de kosten die in rekening worden gebracht wanneer je besluit te blijven en geen mogelijkheid om je account te beëindigen.

Wanneer je niet opzegt (wat dus onmogelijk is terwijl wel met alles zelf aanpassen wordt geadverteerd), wordt er meteen € 199,- in rekening gebracht. En dat dan ook nog eens voor een Adverteren Plus pakket, ipv het kennelijk even dure Adverteren Pro…(?)

Vervolgens bel ik op maandag 1 april met de vraag om mijn account per direct te sluiten, waarop mij wordt geadviseerd te mailen. Dus heb ik er direct een email erachteraan gestuurd.

Hierna is het enkele dagen stil en begin ik de oceaan aan klachten van andere gedupeerden te lezen, waarna het mij alleen maar meer dwars begint te zitten en ik vandaag, 4 april, de telefoon maar weer pak om er zelf achteraan te gaan.

Aan de telefoon wordt mij als eerste duidelijk gemaakt dat mijn email nooit ontvangen zou zijn. Direct aan de telefoon opnieuw verzonden en wel goed ontvangen.(?)
Ik maak nogmaals duidelijk erg graag van Places.nl, haar services en uiteraard bijbehorende factuur af te willen.
De reactie hierop is als volgt:
1. U had tot 1 maart de tijd gehad om te annuleren
2. Op 10 maart hebben wij u een herinnering gestuurd, daar heeft u niet op gereageerd
3. Ik kan niks voor u veranderen

Mijn respons op bovengenoemde punten was en is als volgt:
1. Ieder zichzelf respecterend bedrijf biedt haar klanten de mogelijkheid om een overzicht te krijgen van de (onverwachte) kosten die een pakket met zich mee brengt en biedt de mogelijkheid hierin een keuze te maken dan wel op te zeggen. Places.nl is hierin (wellicht bewust?) niet transparant, ondanks het feit dat zij met gemakkelijk alles zelf aanpassen adverteren. Mij is dus niet de mogelijkheid geboden om via een normale weg (het account) af te zien van enige geboden service.
2. Als er vóór 1 maart al opgezegd had moeten zijn, tov de te verwachten 1 april, dan was de herinnering mosterd na de maaltijd.
3. Als ik reacties hier op Klacht.nl lees, is het wel degelijk mogelijk om gezamenlijk tot een passende oplossing te komen.

Wanneer mijn account wordt gesloten én de factuur wordt gecrediteerd.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Places.nl over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht ProFitM

2 maanden geleden - Direct na het plaatsen van mijn klacht hier op Klacht.nl ontving ik een email van Places.nl met het voorstel slechts 2 maanden te betalen. Hier heb ik mee ingestemd. Mijn account zal eind mei worden gesloten.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Places.nl in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Places.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Places.nl

Heeft op 05 april 2019 om 11:09 geantwoord

Beste ProFitM,

Bedankt voor het kenbaar maken van uw klacht. U heeft bij ons gebruikt gemaakt van een jaar lang gratis adverteren, om zo onze dienst uit te kunnen proberen. In de orderbevestiging en in de algemene voorwaarden staat duidelijk vermeld dat onze pakketten, zonder opzegging, automatisch worden verlengd. Om te voorkomen dat pakketten verlengd worden terwijl de klant dat niet wenst, sturen wij ruim 2,5 week vóór de verlenging een herinnering. Wanneer wij binnen die 2,5 week geen opzegging van u ontvangen gaan wij er vanuit dat u tevreden bent met de dienst en wordt uw contract automatisch verlengd voor de normale prijs.

Naar aanleiding van uw klacht hebben wij telefonisch contact met u gehad. Daarin zijn u en mijn collega tot een passende oplossing gekomen. Mocht u nog vragen hebben neem dan gerust contact met ons op via info@places.nl of via 024-3555299.

Jill

Alle klachten die gemeld zijn door ProFitM