Klacht: Parkeerkaart werkt niet bij slagboom

op 14 juni 2018 over Ahoy in de categorie Concerthallen

Gisterenavond geparkeerd op de parking van Ahoy. Na afloop mijn parkeerkaart (met daarop mijn kenteken) in de betaalautomaat gestoken, betaald per pin en een betaalbevestiging ontvangen. Echter bij de slagboom weigerde deze open te gaan. Op de contactknop gedrukt en ik kreeg een parkeerwachter te spreken die mij vertelde dat als de slagboom niet werkt, de kaart niet is betaald. Ik vertelde dat ik zojuist had betaald en daarvan ook een betaalbestigingskaartje had. Dat kon niet volgende de wachter en hij zou even naar me toe komen. Afijn 10 minuten later en een hele file auto’s achter me kwam de wachter aanlopen. Hij bekeek de kaart en bevestiging en zei toen; ‘Ja er heeft wel betaald maar niet uw parkeerkaart. En wie zegt dat u niet de bevestiging van iemand anders heeft overgenomen….’ Ik vertelde hem dat ik maar 1 kaart heb (degene met mijn kenteken erop) en dat de bevestiging uit de automaat kwam na pinbetaling. Om hem te overtuigen opende ik op mijn telefoon mijn bankrekening en liet hem de betalen van 13,00 zie die zo’n 15 minuten daarvoor was afgeschreven.
Ik had dus 3 bewijzen: kaart met kenteken, betaalbevestiging en afschrijving van mijn rekening. Maar ik kon op mijn kop gaan staan… de wachter hield vol dat de kaart niet betaald was anders zou er een code op staan die de slagboom opent! Ik opperde nog of het zou kunnen dat de parkeerautomaat misschien de code niet op de kaart had geprint o.i.d. Maar nee, dat kon niet volgens hem! Compleet moedeloos vroeg ik hem naar een oplossing en dat was (uiteraard) weer betalen. Uiteindelijk heb ik dat gedaan, met in gedachten om dit niet over mijn kant te laten gaan en een klacht in te dienen.

Ik ga een klacht indienen bij Ahoy en hoop 1 betaling terug te krijgen (duur geintje om voor 26,00 euro te parkeren) maar het gaat mij nog niet eens zo zeer om het geld maar om de klantonvriendelijke benadering en starre houding van Ahoy.

2 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Ahoy

2 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Ahoy nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door isoomer