Klacht: pakket buiten laten staan

redody op 15 mei 2015 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
DHL has resolved this complaint
Klacht opgelost op 15 mei 2015
Reactie van het bedrijf:

Beste Rene, Bedankt voor uw bericht. Wat vervelend dat uw pakje onbewaakt buiten stond. Ik kan me goed voorstellen dat u daar niet van gediend bent. In principe was uw pakket geleverd met een dienst waarbij het pakket standaard ook...

Bedrijf DHL
Status Opgelost
Datum 15 mei 2015

Een klant heeft een klacht ingediend over DHL, omdat een pakket bij de buren is afgeleverd en daar buiten is achtergelaten. De klant vraagt zich af wie verantwoordelijk is voor eventuele schade of verlies van het pakket, DHL of de buurman. De klacht is inmiddels opgelost.

Mijn Klacht:

Hallo DHL heeft een pakketje bij de buren afgegeven .
Deze heeft het gewoon buiten laten liggen .en gelukkig lag het er nog .
Wat nu als het pakketje weg was wie is er verantwoordelijk DHL Of de buurman . en wie draait voor de kosten op ..

Gewenste Oplossing:

dat ik weet wie er verantwoordelijk is

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 15 mei 2015 om 15:12 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Rene,

Bedankt voor uw bericht. Wat vervelend dat uw pakje onbewaakt buiten stond. Ik kan me goed voorstellen dat u daar niet van gediend bent.

In principe was uw pakket geleverd met een dienst waarbij het pakket standaard ook door buren aangenomen mag worden. De verzender kan wel aangeven in de verzendopties dat dit niet toe is gestaan, maar als hij dit niet doet kan het dus zijn dat een van uw buren het pakket voor u aanneemt als u niet thuis bent.

Als een buurman of buurvrouw uw pakket voor u aanneemt is dit dus in feite volgens de voorwaarden van de door de verzender gekozen verzenddienst. Dit betekend dat die persoon dan ook de verantwoordelijkheid van het pakketje overneemt. Als het pakket vervolgens dus door die persoon onbewaakt buiten wordt neergezet, en het pakket raakt hierdoor kwijt of beschadigd, dan is die persoon hier in principe ook verantwoordelijk voor. Daarnaast is het zo dat u klant bent van de verzender, dus uiteindelijk blijft die naar u toe eindverantwoordelijk voor het leveren van het door u bestelde product.

Uiteraard zijn uw buren niet verplicht een pakje voor u aan te nemen, dit mogen ze ook gewoon weigeren. We komen dan de volgende werkdag weer bij u langs.

Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben en dat het pakje desondanks in goede staat bij u is aangekomen. Als u in de toekomst liever geen levering bij de buren heeft, bespreek dit dan van tevoren met de verzender bij het plaatsen van uw bestelling.

Met vriendelijke groet,
David

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM