Klacht: Pakket bezorgd niet ontvangen

op 17 mei 2019 over DPD in de categorie Koeriersbedrijven en post

Er wordt aangegeven dat het pakket is afgeleverd maar waar? Op ons adres dus niet. Er is de hele dag nl niemand thuis geweest. In de brievenbus ook geen briefje van jullie waar het pakket gebleven is.

Bij de buren op is ook niks afgegeven. Dus hoe is het mogelijk dat er dan gezegd wordt dat het pakket afgeleverd is.
Onderstaand het antwoord van dpd:
Beste,

Bedankt voor je bericht.

In dat geval raad ik je aan contact op te nemen met de verzender van jouw pakket.
Zij kunnen dan bij ons een onderzoek starten naar de locatie van jouw pakket.

Dan zullen wij, gezamenlijk met de afzender, ervoor zorgen dat je pakket alsnog goed afgeleverd wordt.
Mocht dat onverhoopt niet meer lukken, dan zullen we met de verzender eventuele schade en verlies bespreken.

Uiteraard heb ik daar op geantwoord:
Beste

Uw antwoord vind ik kort door de bocht. U kunt achterhalen welke chauffeur voor welke route welke dag verantwoordelijk is. U kunt des betreffende chauffeur dus ook contacteren en vragen waar hij mijn pakket heeft afgegeven. Ik verwacht dan ook van U als bedrijf om dit niet af te schuiven maar zelf op te lossen.

Ik hoop op een snelle oplossing van Uw kant uit.

Als dpd achterhaalt waar de bezorger mijn pakket afgeleverd heeft of wanneer mijn pakket niet terecht komt volledige teruggave van het bedrag dat ik betaald heb voor mijn niet geleverde producten.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DPD over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DPD in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DPD een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DPD

Heeft op 17 mei 2019 om 18:39 geantwoord

Beste Cindy, ik snap dat het heel vervelend is dat jouw pakket nergens te bekennen is. Mijn collega heeft al aangegeven wat hiervoor het proces is. Ik wil je dan ook vragen om contact op te nemen met de verzender. Je hebt tenslotte een overeenkomst met de verzender en niet met DPD. Om deze reden zijn zij dan ook degene die je hiermee zullen verder helpen.

DPD klantenservice

Heeft op 17 mei 2019 om 18:46 geantwoord

De dpd chauffeur die heeft aangegeven dat mijn pakket is afgeleverd bij mij thuis is verantwoordelijk. Er was helemaal niemand thuis. Er is ook geen briefje achtergelaten. Ik vraag mij dan af wat heeft de chauffeur met mijn pakket gedaan? Als er beweerd wordt dat het op mijn adres is afgegeven dan is er sprake van diefstal/fraude vd chauffeur. Als dpd geen aktie onderneemt blijven zij in gebreken.

Reactie van de melder van de klacht stam-melgert

4 maanden geleden - Vandaag stond er iemand van verderop in de straat aan de deur, ik ken deze man niet, met mijn pakketje. Gelukkig dus terecht. Deze man dacht al dat er iets mis was aangezien wij het pakket niet kwamen halen. Leer voor de volgende keer dpd, leer jullie chauffeurs aan een briefje achter te laten waarop staat waar iets afgeleverd wordt.

Alle klachten die gemeld zijn door stam-melgert