Klacht: Overname en pensioenregeling

op 03 juni 2017 over Payroll Select in de categorie Financieel Algemeen

1 januari 2017 ben ik na 1,5 jaar werken bij een groot bedrijf in Apeldoorn over genomen door PayrollSelect. De afspraken waren dat wie werd overgenomen gewoon in de zelfde fase bleef en ook de pensioensregeling gewoon vanaf de dag dat we werden overgenomen door zou betaald worden. Ik was er al achter gekomen dat bij een collega dit niet het geval was, en dat ze zijn pensioenregeling gewoon stop gezet hadden. Wij hebben toen ook info gevraagd bij STIPP pensioen en die vertelde ons dat het WETTELIJK geregeld is dat PayrollSelect gewoon verder MOET betalen vanaf de dag dat wij in dienst treden bij hun. PayrollSelect heeft toen gezegd dat ze dat gingen doen, maar dit was niet meer te zien op de loonstrook ook heeft STIPP volgens hen een grote achterstand dus het valt ook niet te zien op je STIPP-account. Toen ik dus in dienst was per 1 januari hadden ze het vakje pensioen j/n al van de loonstroken afgehaald maar ze verzekerde mij ervan dat dit echt betaald werd. Ik ben helaas per 1 maart ontslagen bij het bedrijf in Apeldoorn en dacht dus dat mijn pensioen regeling ook per 1 maart was gestopt. Dit is dus niet het geval. Ik kreeg gisteren een brief van Stipppensioen dat sinds 1 Januari geen pensioen meer is afgedragen is. Dus wat doet Payroll, ze laten je geloven je pensioen gewoon af te dragen maar laten je eigenlijk weer 6 maanden wachten om opnieuw te beginnen. Ik ben zo 2 maanden kwijt, maar collega’s van mij die zijn gewoon na 2 jaar werken of langer ineen 6 maanden kwijt. Ik zou graag willen dat deze praktijken van Payroll eens worden onderzocht.

Als Payroll de 2 maanden die ik ben verloren overmaakt naar Stipppensioen en ook alle maanden waar mijn ex-collega's recht op hebben gewoon overmaakt naar Stipp

2 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar Payroll Select over deze klacht.

4 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door Payroll Select in behandeling genomen

4 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat Payroll Select een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Payroll Select

Heeft op 19 juni 2017 om 08:59 geantwoord

Beste Esther,

Wat vervelend dat je deze ervaring hebt met de dienstverlening van Payroll Select. Mijn collega van de ServiceDesk gaf aan dat ze al contact met je hebben opgenomen. Je klacht wordt uitgezocht en we hopen zo snel mogelijk een oplossing te kunnen bieden.

Team Payroll Select

Alle klachten die gemeld zijn door esthervk