Klacht: Overmatige plooivorming zitbank op eerste dag (dus:spiksplinternieuwe zitbank)

op 19 juli 2016 over Montel in de categorie Lederwaren

Dat plooivorming bij (langdurig) gebruik kan ontstaan daar valt mee te leven, maar niet op de eerste dag van gebruik. Bij zitten en meteen opstaan ontstaat direct bol/plooivorming, alsof je een winterslaap in de bank hebt gehouden. Dit meteen gemeld aanf Montel die na weken aandringen van onze kant een monteur stuurde om een en ander \\\”deskundig\\\” te beoordelen. Niet dus, deze man pakte de stof samen, waarbij het te veel aan stof tussen zijn handen bleef steken. Ongeschikte stof en/of foutieve fabricage!? Voordat je besluit voor een Montel-product te kiezen, eerst alle klachten lezen, maar nog meer er van uit gaan dat Klantenservice bij Montel niets voorstelt. Geen professionals en zeer klantonvriendelijk! Zij hebben een missie: de klant het bos in sturen en hopen dat hij nooit meer terug komt! Geen oplossing aangeboden.

Oplossing:
Klacht en klant serieus nemen om tot een voor partijen aannemelijke oplossing te komen. Wij willen een strakke bank en de garantie tegen plooivorming.

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Montel over deze klacht.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Montel in behandeling genomen

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Montel een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Montel

Heeft op 29 juli 2016 om 14:04 geantwoord

Beste heer/mevrouw de Man,

Uw dossier is intern nogmaals besproken en wij zijn van mening dat u middels de aanvullende Koop- en Verkoopvoorwaarden juist bent geïnformeerd dat bij zitmeubelen plooivorming onvermijdelijk is en een kenmerk van het gewenste zitcomfort. Hierdoor dient u er dan ook rekening mee te houden dat zodra het meubel in gebruik wordt genomen te allen tijde plooivorming zal ontstaan. Plooivorming is dan ook uitgesloten van garantie.

Desondanks bieden wij u aan om de bekleding van uw bank éénmalig uit coulance opnieuw aan te spannen in onze werkplaats. Hierbij willen wij u nadrukkelijk melden dat dit niet voorkomt dat uw bank opnieuw gaat plooien.

Julia - Webcare Montèl

Reactie van de melder van de klacht Ljmdeman

9 maanden geleden - Wij hebben onze e-mail van zaterdag jl doorgezonden via info@klacht.nl. Wij kregen meldingen als zou dit adres niet bestaan. Daarom hebben wij die mailwisseling vandaag geupload op uw site.

Bericht van Montel

9 maanden geleden - Beste heer de Man, wij hebben u reeds aangeboden om de bekleding van uw bank éénmalig uit coulance opnieuw aan te spannen in onze werkplaats. Hierbij willen wij u nadrukkelijk melden dat dit niet voorkomt dat uw bank opnieuw gaat plooien. Met vriendelijke groet, Julia van Webcare Montel

Heeft op 03 augustus 2016 om 19:53 geantwoord

In reactie op het bericht van Montèl, vandaag 3 augustus, meld ik het volgende: Dit is geen oplossing, maar een vergroting van het probleem. Montèl schuift nog steeds het risico af op de klant. Dat zij bereid zijn in hun \"werkplaats\" de bank opnieuw te willen spannen, zonder maar iets te willen garanderen, geeft ons geen vertrouwen in de goede afloop. De naden tonen aan dat er geen rek meer in zit. Dit laat geen extra spanning toe. Zeker niet als daar geen garantie tegenover staat.
NB Klacht.nl markeert deze discussie al enige tijd als \"opgelost\" Daarvan is geen sprake!!

Alle klachten die gemeld zijn door Ljmdeman