Klacht: Overlast door illegale dealer in flat 16A, overlast door dealer of junk in woning 18D (onderverhuurd door oorspronkelijke huurder) en buurman van 16B in elkaar geslagen door de dealer (zegt 16B) van 16A

op 24 mei 2016 over Vestia in de categorie Woningcorporaties

Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat de titel van deze klacht boos is neergeschreven. Uiteraard weten wij niet zeker dat de overlastgevers dealers of junks zijn, maar gezien de soort overlast, en de tijden waarop dit gebeurt… veronderstellen wij dit!! Daarbij zouden normale huurders door de voordeur naar binnen komen. En ook zouden normale huurders niet voor dagelijkse overlast zorgen door tientallen bezoekers te laten aanbellen bij verkeerde flat nummers, niet willen zeggen waarvoor ze komen, maar wel 1 voor 1 lichaamstaal laten zien van een gebruiker die snel drugs nodig heeft, of proberen langs mij heen binnen te komen….of een gloednieuw slot van de galerijdeur kapot trappen zodat men zonder sleutel naar binnen kan. Die zaken kunnen wij helaas alleen maar constateren, zonder dat we weten wie nu precies die ongein uithaalt…maar meestal is 1 + 1 nog altijd gewoon 2…..vandaar.
Helaas kon, en kan ik niet meer de titel aanpassen, maar wel de tekst…..beste Klacht.nl Vandaar even deze inleiding op mijn eigen klacht. Maar misschien dat dit te maken heeft met een zoekopdracht en het Google systeem. Hoe dan ook wilde ik die titel nog even uitleggen, nuanceren.

Leeg staande flat (Menenkamp 16A), er woont dealer (of het dealer, of junk is… niet zeker, maar dat er hier geen sprake is van een normale huurder mag duidelijk zijn) in die iedere nacht door op een winkelwagentje te gaan staan, via het balkon het huis/flat betreed. Politie al twee keer bij geweest, beloofde contact met vestia en wijkagent op te nemen, maar zoals gewoonlijk niets meer van gehoord of vernomen. Als politie met hem praat zegt hij sleutel te hebben en contract maar kan of wil dat niet laten zien. Als iemand van vestia sleutels krijgt, dan zijn dat meerdere, en gaan huurders gewoon via galerij en voordeur naar binnen…..deze man niet….schijnt normaal te zijn en zo te horen, aangezien ik en andere huurders dit al eerder bij vestia hebben aangekaart, vestia beloofd binnen twee dagen te reageren….en vervolgens horen wij er niets meer over?? ik praat onzin?? ik zal zo even uw antwoord als extra bijlage toevoegen. Erg vreemd is ook dat ik en andere bewoners die er al langer dan 10 jaar wonen, ongeveer wel weten hoe vestia met lege flats en nieuwe huurders omgaat. Er word gekeken naar aangerichte schade, er word weer onderhoud gepleegd, er word schoongemaakt, en al die zaken duren over het algemeen wel een maand of twee. Ruim 3 of 4 weken terug zijn de oude bewoners vertrokken. Niemand van Vestia kwam die bovenstaande zaken doen, maar nadat politie was geweest en tot de ontdekking kwam dat de hele achterdeur er uitlag, was er opeens een ploegje lui aanwezig die dit herstelde en gelijk meer zaken deden in de flat. Gek genoeg waren dit niet de mensen/ aannemers die wij altijd hier zien wanneer vestia nieuwe huurders in flat zet….

Vannacht heeft dus weer een huurder politie gebeld omdat die knaap weer via winkelwagen en balkon naar binnen ging en weer herrie maakte…het wagentje wat hijzelf in ochtend laat staan en die kinderen, huurders of gemeente werkers dan weer mogen retourneren aan de supermarkt!! Dan verteld een buurman dat hij verleden week ook nog eens in elkaar geslagen is door die vent van 16A, totaal opgefokt door coke wilde hij 1,50 terug hebben van de buurman en sloeg hem dus maar in elkaar. Beetje dom dat hij daar niet gelijk aangifte van heeft gedaan maar zegt dat hij dit a.s. woensdag gaat doen.

Ook woont er iemand illegaal op menenkamp18D, ook daar heeft de originele huurder zijn slaapkamer verhuurd als woonkamer en heeft op eigen woonkamerdeur een slot gezet. Ergo; de huurder daaronder word stapelgek van geluidsoverlast laat in avond en nacht omdat die idioot mensen in huis haalt op die tijden, niet 1,2,3…maar soms tientallen gasten die hier de trap op en af denderen. Ook bellen ze bij mij aan, en bij bovenbuurman. Blijkbaar omdat ze dachten dat wij het dealadres waren, een aantal van die gasten wilde zelfs bij mij over de drempel stappen ondanks dat ik ze de weg versperde….hoe lang denkt u zelf dat dit goed blijft gaan voordat huurders zelf actie gaan ondernemen? Of laat u thuis wel junkies uw huis binnenlopen en uw leven zuur maken omdat ze godganse nacht en avond op een \\\”verkeerde\\\” bel drukken??

Tevreden zijn wij, als Vestia verdikke eens doet wat ze al jaren beloven; nl antwoord geven op onze vragen, i.p.v. ons te chanteren of geestelijk onbekwaam te verklaren?? Vestia schijnt ergens een erg dure psychiater in uw constructie te hebben werken die gemachtigd is dit soort dingen te zeggen, naar aanleiding van mails uit hun KLACHTENBOX...of is Vestia gewoon wat naïef te denken dat ze daar mee weg kan komen.
Maar het meest tevreden zijn wij (aantal verzamelde huurders Menenkamp) indien eens goed word uitgezocht waarom er op dat ene adres al jaren mensen wonen zonder tussenkomst van Vestia!! Van wanneer is dat specifiek huurcontract?? En waarom zitten er 8 van de tien keer junks of dealers in??? En wij zouden nog meer tevreden zijn wanneer vestia niet alleen maar zegt illegaal onderverhuur en overlast aan te pakken, maar dit dan ook daadwerkelijk doet, ook al schijnt dat iets meer tijd en geld te kosten dan men had gedacht. En als Vestia de verontwaardigde, of bezorgde huurders eens inlicht wat er speelt in hun flat, en wat ze er aan gaan doen, of reeds gedaan hebben. Het lijkt nl hier wel erg vaak alsof wij in dit soort wijken gewoon geen recht op die dingen hebben... Zelfs in mijn functie bij Buurt Bestuurd kon ik daar geen duidelijkheid over krijgen.

Begrijp u een beetje waarom wij ons al jaren bezorgd maken? Wij horen namelijk nooit iets van Vestia, hoe vriendelijk, of dringend de vraag ook is. Onzin?? Zie het bijgeleverde bestand, en let dan vooral even op de verklaring dat u BINNEN 2 DAGEN ANTWOORD!!! Niet dat u dat tracht...nee u gaat binnen 2 dagen antwoorden...zo staat dat daar. Ik ben ernstig chronisch ziek en dus 24 uur per dag thuis, heb een mantelzorger die boodschappen doet ect, mijn huisbel werkt, en ook mijn telefoon werkt correct...dus wat is uw excuus?? Ik woon hier 10 jaar, mijn bovenbuurman, een paar jaar ouder, en ook bijzonder ernstig chronisch ziek, wij willen net als veel andere huurders hier in de straat maar 1 ding; gewoon eens een paar weken kunnen slapen zonder herrie, ruzies van illegale junks, geen pillen of drugs in de galerijhal die kinderen kunnen oprapen. We willen niet bedreigd of in elkaar geslagen worden door kapot gespoten Antillianen/ Nederlanders of wat voor junks dan ook, wij zouden graag willen wonen op een normale Nederlandse manier, ook al is dit niet één van de beste wijken, me dunkt dat iedere Nederlander hier recht op heeft. IPV iedere nacht bezorgde en angstige huurders te woord moeten staan en dan weer dit soort klachtenmails sturen waarvan je bij voorbaat al weet dat ze geen nut hebben, of nooit beantwoord worden, of waardoor de klager zelfs het risico loopt gechanteerd te worden door dat fijne bedrijf, een bedrijf voor SOCIALE WONINGBOUW! En vervolgens voor gek te worden uitgemaakt. Maar oké...op deze manier kunnen zelfs wij er op een gegeven moment niet meer aan ontkomen, dan maar TV of journalisten die onze bewijzen doornemen, want u vind het blijkbaar tijdverlies of onzin.

Vriendelijke groet, uw meest favoriete huurder, (vraag maar even rond)

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Vestia

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Vestia in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door S. M