Klacht: Overeenkomst nietig verklaren zonder boetes

op 05 juli 2017 over inhoofdzaak in de categorie Adviesbureau

Op 3 maart 2017 is de heer Gijs bij onze klant geweest, die al op enige leeftijd is. Hij stelde zich voor als medewerker van de Kamer van Koophandel. Hij vertelde en bevestigde meerdere malen dat inhoofdzaak een nieuw opgericht onderdeel was van de KvK. Onze klant is penningmeester van twee stichtingen (wat vermeld staat in de KvK) en dit is een reden dat inhoofdzaak bij hem langs komt om een misleidende overeenkomst te sluiten. Uiteindelijk heeft Gijs onze cliënt zo omgepraat dat hij voor deze twee stichtingen een bemiddelingsovereenkomst met inhoofdzaak heeft getekend en tevens voor het leveren van gas & energie voor de komende 5 jaren! Hij wil van deze overeenkomst af, er is begin mei een aangetekende brief naar inhoofdzaak gestuurd, waarin opgenomen is dat zij onze cliënt hebben misleidt en tevens dat niet iedereen die ingeschreven staat bij de KvK ondernemer is. Hij is ingeschreven bij de KvK omdat hij penningmeester is van een stichting (immers stichtingen moeten hun bestuur inschrijven bij de KvK) en dit betekent dat onze cliënt een particulier is en een zakelijk contract ook niet geldig is. Als reactie hebben wij drie mogelijkheden gekregen van inhoofdzaak te weten: overeenkomst blijft in stand, boete beding of de zaak naar de advocaat.
Op grond van oneerlijke handelspraktijken wil ik namens onze cliënt deze overeenkomst nietig verklaren.

Heeft iemand van jullie ideeën hoe we dit het beste kunnen oplossen zonder het opleggen van boetes?

Wij zijn tevreden als het contract zonder boete kan opgezegd worden.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over inhoofdzaak

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over inhoofdzaak nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door vdlp11