Klacht: Oudere mensen abonnementen telefonisch aansmeren en niet aan de afspraak houden

op 03 februari 2014 over Pretium in de categorie Vaste Telefonie

Bij mijn grootouders heeft Pretium via telefonisch contact een abonnement aangesmeerd. Mijn grootouders zijn 85 jaar en slecht horend, niet wetende wat er allemaal gevraagd werd is het abonnement ingegaan. Ik heb hier contact met hun over opgenomen en een beroep gedaan op de coulance regeling ouderen. Na veel telefoneren en schrijven van brieven is de coulance regeling toegepast. Dit heeft echter 2 maanden geduurd. Hierdoor was er 2 maanden gebruik gemaakt van het abonnement. In de brief had ik ook aangegeven dat de correspondentie via mijn adres zou gaan lopen. Gedeelte is dit ook het geval geweest. Echter de rekeningen welke betaald moesten worden werden niet naar mijn adres verstuurd. Ik kreeg op 30 augustus 2013 wel de aanmaning met daarin een termijn genoemd van 2 werkdagen anders werd het uit handen gegeven. Ik heb daarna gebeld met pretium om mij de orignele factuur toe te zenden zodat ik e.e.a. kon controleren en kon gaan betalen. Maar helaas ik ontving geen kopie van de desbetreffende factuur. Toen schetste mijn verbazing op 9 december 2013 ontving ik een brief van Gerecht Incasso ik had niet gereageerd op de aanmaning en het was dus uit handen gegeven. ( voor beeldvorming het ging om een factuur van 28 euro.) hier kwam nu even voor 55 euro aan kosten overheen. U begrijpt meteen gebeld met Gerecht Incasso en uitgelegd dat ik nog steeds geen kopie factuur had ontvangen en dat ik deze toch eerst zou willen zien voordat ik ging betalen. binnen 2 dagen had ik de kopie factuur en heb keurig het bedrag van 28 euro betaald. In het gesprek met GErecht Incasso had ik al aangegeven niet akkoord te gaan met de kosten. Binnen een aantal dagen kreeg ik weer een brief van Gerecht Incasso met het verzoek de 55 euro kosten nog over te maken. Pfff…. maar weer gebeld met Gerecht Incasso dat ik ook in het vorige gesprek al had aangegeven hier niet mee akkoord te gaan met de kosten. Ik kreeg een behoorlijk maar mijn mening onbeschofte meneer aan de telefoon en zijn dat hij hier niets mee kon en dat ik gewoon maar moest gaan betalen, en wanneer ik het er niet mee eens was, juist maar weer een brief moest gaan schrijven. Dus ik weer een brief schrijven met daarin de uitleg hoe e.e.a. is verlopen. na 3 dagen kreeg ik weer een brief van Gerecht Incasso dat mijn brief was ontvangen en dat ik nog even 55 euro moest gaan overmaken. grrrr… ze hebben mijn brief dus wel ontvangen maar niet gelezen. We zijn vanaf het moment dat pretium contact heeft gezocht met mijn grootouders inmiddels een jaar verder en ben er nog niet vanaf. Ik heb voor eerst de kosten betaald maar vind de manier waarop pretium hun klanten werft en behandeld werkelijk schandalig!

Een excuses voor het alle rompslomp en het terugbetalen van de kosten welke mijn grootouders hebben moeten betalen voor de incasso zou naar mijn mening gerechtvaardigd zijn. (Zij hebben ook nog bij terugkeer naar hun ouder provider 150 euro extra kosten moeten maken)

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Pretium over deze klacht.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Pretium in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Pretium een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Pretium

Heeft op 31 januari 2014 om 14:29 geantwoord

Beste mevrouw Vries,

Wij hebben uw opmerkingen over de aanmelding van uw grootouders bij Pretium op 29 januari 2014 ontvangen via klacht.nl.
In telefonisch overleg is Pretium op 31januari 2014 in overleg met u tot een oplossing gekomen. Wij zijn blij dat we u van dienst konden zijn.
Voor vragen zijn wij ook altijd te bereiken via ons webcare kanaal op Twitter, @PretiumWebcare.

Met vriendelijke groeten,
Webcare team Pretium
Herman

Alle klachten die gemeld zijn door schiemstra