Klacht: opzegging Lijbrandt

op 11 juli 2012 over Lijbrandt in de categorie Vaste Telefonie

Het is nu 19 juli, en ik heb op onderstaande klacht nog niets mogen vernemen van Lijbrandt! Ik ga er dan ook vanuit dat er wel gehoor aan is gegeven en dat ik inmiddels uitgeschreven ben bij Lijbrandt!
Ik ben helaas door een van u medewerkers erin geluisd. Er is een colporteur bij mij aan de deur geweest en die heeft mij vertelt dat ik de inschrijving voor glasvezel onbeperkt op kon zeggen, totdat er een aansluiting in mijn huis aanwezig is. De aansluiting is er nog niet en ik heb besloten om van de inschrijving af te zien.
Ik heb via diverse mails en een briefom een opzegging gevraagd en het blijkt dat dit niet kan. Ik wil helemaal geen klant zijn van Lijbrandt en ik wil dat de inschrijving per direct wordt geannuleerd, zo niet dan ga ik andere maatregelen nemen.
Ik vind het erg misleidend om zo met de mensen om te gaan en valse informatie te verstrekken.
Graag hoor ik zo spoedig mogelijk van u.

Zie hieronder de correspondentie:

Lijbrandt
Postbus 521
2130 AM Hoofddorp
afd. klantenservice/opzeggingen
Borne, 27 juni 2011
Geachte heer mevrouw,
Hierbij doe ik u een mailwisseling toekomen tussen mij en Tamara Schilder en tussen mij en Rochelle, daar ik tot op heden nog geen enkele reactie heb mogen ontvangn!
In de week van 5 juni kreeg ik een schrijven betreffende Lijbrandt Oplevering en van Reggefiber betreffende de aansluiting. De aansluiting heeft plaatsgevonden op 15 juni 2011 en nadat de heren waren vertrokken heb ik ingelogd op mijn lijbrandt om te kijken naar de status, maar er stond totaal niets in. Daarna heb ik gebeld en gesproken met Ozar Jongen. Nadat ik enkele informatie had gekregen, heb ik hem medegedeeld dat ik verleden jaar bij het huisbezoek totaal verkeerd ben voorgelicht. Ik heb heel goed mijn wensen aangegeven, en Lijbrandt doet hier totaal niet aan en Ozar begreep mij volledig en deelde mij mede dat ik een mail kon sturen naar de orderdesk om mijn “tijdelijke” abonnement op te zeggen, dit heb ik gedaan en ik kreeg een antwoord van Tamara Schilder dat mijn abonnement reeds 15 juni was ingegaan en dat ik het niet eerder kon opzeggen dan 15 juni 2013.
Nou ik was en ben vuries! Ik heb aangegeven dat ik op 15 juni nog was ingelogd en dat er totaal niets in mijn lijbrandt stond, tevens had ik niet de mogelijkheid om de activatie uit te stellen!
U kunt het een en ander in de mailcorrespondentie lezen.
Ik ben totaal niet te spreken over de gang van zaken en ik wens ook geen abonnement met Lijbrandt, want ik ga er op achteruit i.p.v. op vooruit. Ik ben niet van plan om ook maar enige kosten te gaan betalen.
Het is allemaal mooier voorgedaan dan het allemaal is en ik blijf bij mijn huidige provider, daar dit voor mij veel goedkoper en gunstiger is.
Ik verwacht dan ook een bevestiging, dat alles zal worden stopgezet zonder ook maar enige kosten.
Nijverheidsstraat 18
7621 TM Borne
074-8526467 / 0629292019

Tamara
ik heb net gebeld met Sijmen Meeuwisen. Maar ik ben niet gediend van deze praktijken!
Ik heb verleden week een brief gekregen dat op mijn lijbrandt alle informatie staat mbt het aansluiten. Niet dus.
Vrijdagmiddag heeft reggefiber iets geplaatst bij mij thuis. Daarna heb ik gebeld, ik heb zo niet de naam bij de hand, daar ik niet thuis ben, daar ik nog een aantal vragen had, omdat op mijn lijbrandt niets staat!
Wat blijkt….de wensen die ik destijds heb doorgegeven, klopt totaal niet. Als ik over wil stappen naar jullie dan kost het mij geld ipv.dat ik er op verdien. Ik heb een heel gesprek gehad, maar die beste jonge man, begreep mij totaal en zei dat ik een mail moest sturen. Dit was mij niet eerder gelukt dan vandaag.
Nu heb ik jou proberen te bellen, maar ik kon niet door verbonden worden. Sijmen kon alleen maar een klacht indienen. Nou ja….. Ik heb hem vriendelijk bedankt voor het gesprek.
Ik heb dus totaal geen juiste informatie van jullie gekregen op welke wijze dan ook, en al helemaal niet dat het contract per 15 juni 2012 is ingegaan.
Ik verwacht dan ook een opzegging per direct. Ik ben jullie niets verschuldigd en zal ook verdere stappen ondernemen, als jullie mijn opzegging niet accepteren.
Ik wacht op een positieve reactie.
Groet Monique Berkenbosch

Daarbij komt ook nog dat ik nog totaal niets in huis heb van jullie omtrent het.contract.
Misselijke praktijken.
Groet Monique

Tamara,

ik wil je nog even melden dat ik verleden week met Ozar Jongen heb gesproken, die volledig begrip voor mijn situatie had en mij adviseerde een mail te sturen.
De brief die ik hier heb staat in dat ik op “mijn lijbrandt” kan inzien wanneer de activatie gepland staat, maar zoals gezegd heb ik hier verleden week gekeken en er staat totaal niets in. Dus heb ik ook geen mogelijkheid gehad om het (eventueel) uit te stellen!!!!!

Dus zoals je begrijpt, ben ik niet te spreken over jou antwoord, dat mijn abbonnement is ingegaan op 15 juni 2012, terwijl ik nergens vanaf weet.

Dus om bovenstaande reden, en om reden dat ik vandaag niet correct behandeld ben, zie ik geen enkel probleem in mijn opzegging, en verwacht ik dat mijn abbonnement (waar ik geen weet van heb) per omgaande wordt gedeactiveerd, zonder enige kosten.

Groet

Geachte heer/mevrouw Berkenbosch,

In de e-mail van 20 juni 2012 geeft u aan te willen opzeggen.

Waarom kunt u het abonnement nu niet laten stoppen?
U kunt het abonnement nu niet laten stoppen omdat u een contract voor een jaar hebt afgesloten. Dit contract start op het moment dat u diensten van ons kunt afnemen. U kunt het abonnement dus alleen laten stoppen nadat u een jaar lang gebruik heeft gemaakt van onze diensten.

Hebt u vragen?
Hebt u vragen over deze brief? Bel ons dan gerust. Ons nummer is 088 – 5552522. We zijn van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 08.00 uur tot 22.00 uur en op zaterdag van 10.00 uur tot 16.00 uur.

Goedenmiddag,
Ik heb verleden week een schriftelijke klacht ingediend, maar tot op heden nog niets mogen vernemen.
In verband met mijn vakantie, zou ik het erg op prijs stellen iets te mogen vernemen voor 16 juli 2012.
M.vr.gr.
Monique Berkenbosch

Ik ben tevreden als de inschrijving van Lijbrandt per direct wordt geannuleerd en dat ik geen klant van Lijbrandt wordt.
ik wil van het abbonnement af. men geeft totaal geen gehoor aan mijn mails en zelfs de per post gestuurde brief.

men heeft per 15 juni mijn abbonnement in laten gaan, maar ik wil dit niet meer, daar ik alleen maar duurder uit ben ipv goedkoper, ik moet allerlei dingen aanschaven om het zelfde pakket te hebben als bij ziggo. men heeft mij totaal verkeerde info gegeven. misselijke praktijken. daarbij komt dat ik vandaag een factuur heb ontvangen!!!! terwijl ik nog totaal niet van hun diensten gebruik maak, ik niet eens aangesloten! OPLICHTERS.

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Lijbrandt in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Lijbrandt een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Lijbrandt

Heeft op 12 juli 2012 om 14:20 geantwoord

Beste meneer/mevrouw Berkenbosch,

Wij nemen uw klacht serieus. U wordt binnen een week gebeld op de door u opgegeven telefoonnummers. Wij gaan in dit gesprek met u proberen naar een oplossing te zoeken.

Fleur
Lijbrandt Webcare

Reactie van de melder van de klacht mbberkenbosch

5 jaren geleden - er is nog steeds niets opgelost! ik krijg een reactie: uw wordt binnen een week gebed. Krijg ik net een mail van Mariette Schippers van Lijbrandt, dat men mijn brief niet ontvangen heeft. Ik heb helemaal geen zin aan dit getouwtrek, en het is makkelijk zeggen "wij hebben uw brief niet ontvangen". Ik wens dat mijn inschrijving per direct geannuleerd wordt. m.vr.gr. Monique

Reactie van de melder van de klacht mbberkenbosch

5 jaren geleden - We zijn nu al weer een week verder, en tot op heden heb ik nog steeds niets mogen vernemen van Lijbrandt. Waardeloos. Maar goed, ik ga er vanuit dat men gehoor heeft gegeven aan mijn klacht, en dat mijn inschrijving is geannuleerd!

Bericht van Lijbrandt

5 jaren geleden - Dat is vreemd, wij zorgen ervoor dat u -zoals gezegd- gebeld zult worden. Excuses dat dit nog niet is gebeurd.

Reactie van de melder van de klacht mbberkenbosch

5 jaren geleden - Ja erg vreemd!!! Lijbrandt hoeft mij niet te bellen, slechts een mail of briefbevestiging van het beëindigen van de inschrijving is voldoende!

Reactie van de melder van de klacht mbberkenbosch

5 jaren geleden - ik ben terug gekomen van vakantie en wat schetst mijn verbazing, geen gemiste oproepen in mijn huistelefoon en ook op mijn mobiel ben ik niet benaderd door Lijbrandt. Wel ligt er een schrijven ondertekend door Daphne Wolf dat het abbonnement niet gestopt kan worden. Naar mijn weten heb ik helemaal nog geen abbonnement! Als ik dan weer diverse klachten lees op klacht.nl met gelijke situaties dan word ik echt furieus dat die abbonnementen geannuleerd zijn! waarom die van mij dan niet????? In de brief staat een nummer welke je kunt bellen, en die beste jongeman (naam is bij mij bekend) heeft mijn verhaal aangehoord en is zeer vriendelijk gebleven, maar kan dus niets voor mij betekenen en ik moet maar weer een mail sturen aan klachten@lijbrandt.nl ..... dit heb ik al meerdere malen gedaan (20 juni jl voor het eerst) en daar kom ik dus ook niet mee verder, vandaar mijn registratie op klacht.nl en ook hier kom ik dus niets verder!!! maar er staat wel vermeld "klacht opgelost" NEE DUS NIET. Ik sta gewoon met mijn rug tegen de muur. Lijbrandt is een vreselijk bedrijf, en ik ga nu kijken welke stappen ik kan ondernemen.

5 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Lijbrandt beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door mbberkenbosch