Klacht: opzeggen lidmaatschap vanwege fusie/ contactgestoordheid

op 31 december 2014 over FNV in de categorie Vakbonden

Bij elke normale organisatie heb ik het recht mijn lidmaatschap per ommegaande te beeindigen als die organisatie de spelregels veranderd. Een contract is een WEDERKERIG verbindende afspraak.
Een fusie is duidelijk zo’n contactbreuk. Daar hoef ik niet in mee te gaan als lid. Althans niet bij mijn ABN/Amro-bank of willekeurig welke verzekering of KPN of … waar de FNV zich altijd zo’n stoere mening over aanmeet.
Met welk recht claimt de FNV?ABVAKABO hier voor zichzelf een uitzonderingspositie?
No way ga ik 2 maanden opzegtermijn uitzitten! Met name niet, omdat de FNV het verhipt te reageren op mijn brieven en telefoon-contact-pogingen. Ze stuurt me alleen standaard-materiaal ‘hoe ik me kan bedenken’ en ‘hoeveel voordelen FNV-lidmaatschap biedt’.
De FNV zoekt actieve leden die de barricaden op willen? Tja, nu heeft ze er een. Helaas met een eigen mening en geen door het Polit-bureau gedicteerde.

Als de FNV me belt of mailt met een excuus en mijn lidmaatschap per ingang fusie-datum = 1 januari beeindigd.

2 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over FNV

2 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar FNV over deze klacht.

2 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over FNV nog niet in behandeling is genomen.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door FNV in behandeling genomen

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat FNV een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

FNV

Heeft op 01 juni 2016 om 12:07 geantwoord