Klacht: Opzeggen lidmaatschap

op 22 juli 2014 over FNV in de categorie Vakbonden

Omdat ik plotseling werkloos ben geworden, en mijn inkomen lager ligt dan mijn vaste lasten, wil ik mijn lidmaatschap per direct beëindigen. Echter, het feit dat ik de FNV simpelweg niet meer kàn betalen, lijkt voor hen geen reden te zijn me aan het jaarabonnement te houden. Ik moet dus blijven betalen voor een dienst waar ik geen gebruik van wens te maken, en niet kan betalen. Ik moet mij dus in de schulden steken voor hun….
De menselijke kant van de FNV – waar ze in eerste instantie om begonnen zijn volgens mij – heeft hun geloofwaardige gezicht verloren voor mij. Het gaat om geld innen, en niet meer om de mensen.

Ik zou tevreden zijn als ze naar de persoonlijke situaties van de leden zouden kijken, en al helemaal in deze tijd van recessie, waar meerdere mensen in financiële nood zitten.
Zelfs bij telefoonaanbieders kun je onder een jaarcontract uitkomen, dit moet ook mogelijk moeten zijn bij een dienst als een vakbond.

2 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over FNV

2 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar FNV over deze klacht.

2 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over FNV nog niet in behandeling is genomen.

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door FNV in behandeling genomen

11 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat FNV een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

FNV

Heeft op 01 juni 2016 om 10:20 geantwoord

Heeft op 05 juni 2016 om 07:30 geantwoord

Dit is natuurlijk geen oplossing. Bijna twee jaar na dato wordt er eindelijk gereageerd, en dan alleen maar om de klacht te negeren.
Bah, wat zijn jullie een walgelijke organisatie.

Reactie van de melder van de klacht Gilles Bierman

11 maanden geleden - Klopt het dat alleen ik de reactie van FNV kan zien? Ziehier: Hartelijk dank voor uw melding. De FNV is vanaf 2016 gestart met het beantwoorden van berichten op klacht.nl. Uw melding is vóór 1 december 2015 geplaatst en wellicht niet meer actueel. Om deze reden sluiten wij uw melding hier. Mocht uw melding nog wel actueel zijn, dan horen wij dit graag van u. Kijk op https://www.fnv.nl/contact/ voor mogelijkheden om contact met ons op te nemen. Wij hopen op uw begrip. Met vriendelijke groet, Jelte, FNV Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Gilles Bierman