Klacht: Opzeggen abonnement

op 20 oktober 2015 over Abonnementenland in de categorie Tijdschriften

Middels een optie van een kerstcadeau van het bedrijf gekozen voor een bepaald aantal uitgaven van Photo Digitaal. Zonder melding vooraf gewijzigd in Chip fotomagazine. Wij ontvingen deze week een factuur om het abonnementsgeld ad € 35,50 weer te betalen. Gebeld omdat wij dachten geen abonnement hadden maar een bepaald aantal uitgaven hadden gekozen. Nee, wij hebben een abonnement werd gemeld. Ik gaf aan dat ik dan m.i.v. onmiddelijk het abonnement wilde beëindigen. Toen bleek de opzegtermijn van 3 maanden al 1 maand was overschreden dus ik kreeg het voorstel dat het abonnement wel kon worden beëindigd maar dat ik nog twee bladen moest afnemen, kosten: €17,90!!. Terwijl een abonnement voor 10 nummers € 35,50 kost. Toch maar het volledig abonnement betaald, daarbij blijkt dat alléén automatische incasso’s gratis zijn en voor betaling via IDEAL €0,50 extra moet worden betaald.
Op de site wordt gemeld dat je telefonisch je abonnement kunt opzeggen. Dat klopt niet, ze sturen je na telefonische melding een link die je moet afwerken.

Dat klanten vóór het verstrijken van een opzegtermijn de factuur ontvangen want nu sta je voor de keus om veel te betalen voor extra af te nemen losse bladen als je het abonnement snel wilt beëindigen of net als mij toch maar dit (laatste) hele abonnement te nemen. Het riekt wel erg naar oplichting.
Gezien het feit dat de voorgaande 34 klachten niet zijn behandeld zegt veel over abonnementenland, geeft duidelijk geen vertrouwen.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Abonnementenland in behandeling genomen

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Abonnementenland een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Abonnementenland

Heeft op 26 april 2017 om 08:52 geantwoord

Deze reactie is geplaatst om de klacht op opgelost te zetten. Mocht U vragen hebben, neem dan contact op met onze klantenservice of laat een reactie achter.

Abonnementenland

Heeft op 26 april 2017 om 09:42 geantwoord

Dit is het antwoord van Abonnementenland:

WAT IS NU DE GEBODEN OPLOSSING? NIETS!
Een loze reactie plaatsen om de klacht op opgelost te zetten??? Dit i schijnbaar typerend voor Abonnementenland.

Alle klachten die gemeld zijn door Dhr. D. Naumann