Klacht: Opzeggen abbonnement

op 24 maart 2016 over Abonnementenland in de categorie Tijdschriften

Golfersmagazine opzeggen blijkt een lastige opgave.
proefabonnement afgesloten van 6 maanden, deze werd helaas automatisch verlengt.

Na twee maanden (dus in maand 8) heb ik deze opgezegd. Het is een maandblad welke je volgende de wetgeveing dan ook maandelijks kan opzeggen

Via de klanten service krijg je te horen dat je niet van het abonnement af kan. Blijkt na uitleg van de wetgeving omtrent abonnementen ineens wel te kunnen.

Bevestiging ontvangen per mail dat ik in maart mijn laatste nummer zou ontvangen. Nu mag ik administratie kosten betalen voor het opzeggen. (belachelijk) en de nummers die ik ontvangen heb moet ik betalen volgens winkelwaarde en niet de abonnementsprijs. scheelt toch weer 3 euro per blad.

In april krijg ik doodleuk een mail dat ik mijn laatste nummer ontvang in november 2016. Kortom niks abonnement geannuleerd.,

Het is echt jammer dat ze er zo’n zootje van maken en dit gaat te kosten van de bladen die ze vertegenwoordigen. koop nooit meer iets via hun

Ze moeten hun afspraken na komen abonnement stopt per 1-3-2016 en ze moeten het geld wat ze ontvangen hebben voor de gehele abonnement periode terugstorten zoals ze ook aangegeven hebben in het gesprek en bevestigt hebben per mail

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Abonnementenland

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Abonnementenland nog niet in behandeling is genomen.

Bericht van Abonnementenland

9 maanden geleden - Geachte heer Van den Heuvel, Naar aanleiding van uw opzegging van 19 februari 2016 is het abonnement direct beëindigd, rekening houdend met een opzegtermijn van 1 maand. Het laatste te ontvangen nummer is editie 2 en dit nummer verschijnt 31 maart. Het teveel betaalde abonnementsgeld minus administratiekosten storten wij terug op uw rekening. Hopende u hiermede voldoende van dienst te zijn geweest. Met vriendelijke groet, Abonnementenland. Marjon van Rij Administratief Medewerkster

Reactie van de melder van de klacht Hans5381

8 maanden geleden - Vandaag 22 april 2016, het begint te klinken als een dagboek. Een dagboek waarover ik schrijf over mijn kwelgeest Aboland. In een prachtige reactie schrijft Marjon van Rij Administratief Medewerkster van Abonnementenland dat ze het abonnement stopzet en het teveel betaalde abonnementsgeld terugbetaald minus administratiekosten. (schandalig en bij de ratten af) Resume; je stopt een abonnement en dan moet je administratie kosten betalen. Je klant, (ja klant hij die zorgt dat jullie geld verdienen!!!) meer dan 2 maanden op zijn geld laten wachten is normaal? Aan mij rente betalen lijkt mij redelijker! Vandaag ook maar eens Pijpenmedia inlichten over dit soort wanpraktijken bij hun distributie kanalen. Jammer dit. Aan iedere lezer van deze klacht forward dit op de social kanalen. Sluit nooit iets af bij Abonnementenland

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Abonnementenland in behandeling genomen

Bericht van Abonnementenland

8 maanden geleden - Geachte heer Van den Heuvel, Excuses voor de late reactie. Het spijt ons dat u het zo ervaart. Het is een procedure waar wij ons aan dienen te houden. Met vriendelijke groet, Abonnementenland

Alle klachten die gemeld zijn door Hans5381