Klacht: Oplichting – bedriegelijke praktijken

op 15 maart 2016 over voordelengids in de categorie Internetshops - Algemeen

Op 17 december 2014 heb ik voor de derde keer kenbaar gemaakt mijn contract bij Voordelengids.nl op te willen zeggen. Een opzegging dient echter maar een keer te gebeuren en niet meerdere malen. U treft een kopie van mijn opzeggingsbrief in de bijlage.

Als antwoord op mijn opzegging, dreigde u met invorderingsmaatregelen, waardoor u mij plaatste in een onmogelijke situatie. Ik voelde mij toen ook gedwongen om de rekening onder protest te betalen. Het feit dat ik de rekening had betaald, betekende echter niet dat ik dat mijn opzegging kwam te vervallen en het contract werd voortgezet. De betaling was volgens Voordelengids.eu verplicht, omdat het opzeggingstermijn toen der tijd was verstreken voor het jaar 2015/2016. De opzegging zou inwerkingtreden vanaf het jaar 2016/2017.

Aldus, ben ik u geen betaling verschuldigd. Ik zal dan ook alle brieven met betrekking tot het betalen van een bedrag van € 39,95 en de eventuele administratie en/of incassokosten beschouwen als niet verzonden.

Ik ben tevreden zodra ik opnieuw een bevestiging van mijn opzegging per post en per e-mail. Tevens een verontschuldiging van uw incorrecte administratie en dreigingen van hun incassobureau. Indien ik de gewenste reactie niet ontvang, zal ik juridische stappen moeten ondernemen.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over voordelengids

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door voordelengids in behandeling genomen

Bericht van voordelengids

1 jaar geleden - Beste mevrouw, Wij hebben een annulering mogen ontvangen op 18 december 2015. Hier had u een kopie van een brief bij gevoegd welke u dan eerder zou hebben verzonden. Helaas kunnen wij een kopie van een brief alleen niet als rechtsgeldig beschouwen als bewijs van een eerder verzonden annulering. Dit kan door een bevestiging vanuit ons door te sturen of een bewijs van aangetekend sturen van de annulering. Op het moment dat wij uw brief ontvangen was de vordering al uit handen gegeven aan het incassobureau, dit was dus niet als antwoord op uw brief van december 2015. De annulering van december 2015 is uiteraard verwerkt en uw abonnement wordt niet meer verlengd. Zodra uw openstaande vordering bij het incassobureau is voldaan heeft u niets meer open staan. Mocht u nog vragen hebben dan kunt u het beste mailen naar info@voordelengids.nl Vertrouwende u voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Team Voordelengids Beste mevrouw, Als een brief niet aankomt dan kunt u deze klacht het beste neerleggen bij de PostNL aangezien zij degene zijn die uw brief moeten afleveren. Helaas hebben wij hier geen invloed op. We kunnen u niets aantonen als er ook niets is binnen gekomen. Na het versturen van een brief is het belangrijk een bevestiging in de gaten te houden, ontvangt u deze niet dan dient u zo snel mogelijk contact op te nemen om na te gaan of de annulering ontvangen is. Is dit namelijk niet het geval en u reageert spoedig dan is de kans vaak groot dat u op tijd bent om een nieuwe annulering te sturen voordat het abonnement verlengd wordt. We kunnen dit niet vaak genoeg aangeven bij de klant, want het gebeurt helaas dat een brief niet juist worden bezorgd, wij weten niet dat u hem verzonden heeft, dus wij zullen geen contact met u opnemen. Helaas kan ik u ook niet bieden wat u nu van ons vraagt, het bewijs dat de brief niet ontvangen is, is er niet als deze niet is binnen gekomen. Met vriendelijke groet, Team Voordelengids

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat voordelengids een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

voordelengids

Heeft op 13 juli 2016 om 14:15 geantwoord

Beste mevrouw,

Door middel van het contact begin dit jaar via de telefoon en post is deze klacht afgehandeld. Omdat dat iedere klacht persoonlijk is kunnen wij hier niet een uitgebreide beschrijving geven van de oplossing.
We hopen dat het in ieder geval naar tevredenheid is afgehandeld of dat wij u duidelijk en netjes alles hebben uitgelegd.
Mochten er toch nog vragen zijn dan kunt u altijd contact met ons opnemen.

Team Voordelengids

Alle klachten die gemeld zijn door tproeger