Klacht: oplichting

op 10 februari 2017 over inhoofdzaak in de categorie Adviesbureau

28 december zijn er 2 mensen (man en vrouw) die mij melden dat ik omdat ik ingeschreven sta in de kamer van koophandel (ik sta als penningmeester van een vereniging in de kamer van koophandel) zij mij 40% korting konden leveren voor gas en licht. Wie wil dat nou niet en ik ging op hun vragen in zij hebben mij toen om mijn rijbewijs gevraagd en een foto van mijn rijbewijs gemaakt en andere gegevens zoals mijn bankrekening nummer en mijn email adres. Wat ik hun mondeling gegeven heb. ’s avonds is mijn conclusie geweest ik had dit niet moeten doen en zodoende de volgende dag de politie gebeld. Zij konden nog niets voor me doen omdat deze mensen de namen en uit welke naam zij kwamen mij niet bekend hadden gemaakt. Zij hebben later de gegevens ingevuld waaronder mijn emailadres wat ze dus fout vermeld hebben nl c.vandeweert@ planet.nl Terwijl het moet zijn cvandeweert@planet.nl. Dus ik hoorde niets van hun omdat ze mij een contract aangeboden hebben per email wat dus niet aangekomen is. Wij hoorde pas van dit contract bij total toen hun mij een bericht stuurde dat ik er een contract had afgesloten via inhoofdzaak. Nou om een langverhaal kort te maken wij hebben Total gevraagd wat is dit zij hebben ons toen geschreven en vermeldt dat inhoofdzaak dit geregeld had en ons later alle bevestigingen via de mail naar ons gestuurd hebben. Wij hebben op deze manier ontdekt dat dit echt een fout van inhoofdzaak was,wel dom van mij dat ik hun alle gegevens heb gegeven inde veronderstelling dat zij vertegenwoordigers waren van de kamer van koophandel. Wij hebben in hoofdzaak 2 aangetekende brieven verstuurd dat dit allemaal niet klopte en dat hun colportage niet juist is geschied en hun verhaal onder oplichting valt. Wij hebben ze al meerdere malen gebeld maar ze zien hun fout niet in. Wij moeten dus dit contract afnemen en anders een enorme boete betalen van 1000 aan euro aanInhoofdzaak betalen en total voor ieder jaar het is een 5 jarig contract wat volgens tros radar niet afgesloten mag worden aan particulieren 100 euro per product en per jaar dus dat is ook 1000 euro. Wij moeten nu van inhoofdzaak maandagmiddag melden of we het contract afnemen ja of nee. Wij hebben die klacht alleen over in hoofzaak wat Total is erg behulpzaam alleen zij doen net of ze gekke Henki zijn maar deze klacht gaat ook nog naar Tros radar die ook al een klacht van hun hebben staan. Bedriegers zijn het.

Wij zijn tevreden als het contract zonder boete kan afgezegd worden.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door inhoofdzaak in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat inhoofdzaak een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

inhoofdzaak

Heeft op 22 februari 2017 om 11:59 geantwoord

Heeft op 22 februari 2017 om 13:14 geantwoord

De colporteurs hebben mij een blanco formulier laten tekenen. Ik wist hun namen niet en ook hebben zij geen telefoonnummer of adres achtergelaten. Zij hebben mijn emailadres niet goed opgeschreven ik heb dit niet gezien omdat zij dat later op zoals ik schrijf op het blanco ondertekend. Ik heb hun email niet gehad omdat zij mijn emailadres niet juist hadden. Ik heb deze mail dus niet gehad. Deze email moet dus bij u teruggekomen zijn want als ik een email stuur met een verkeerd adres krijg ik hem terug. Ik weet dit omdat Total mij deze gegevens hebben gestuurd en die heb ik nog in mijn bezit. Zodra wij wisten welke namen hierbij naar boven kwamen hebben wij telefonisch contact gehad met Total en met inHoofdzaak. Wij hebben aangetekende brieven gestuurd naar inHoofdzaak en naar Total, Dit contract hebben wij door laten gaan bij Total onder protest omdat wij (mijn man is erg ziek) niet zonder energie kunnen zitten en wij ook niet naar een firma die onder bedrog 2000 euro schade willen betalen. Er rest mij dus niet anders dan uw firma bekend te maken bij radar Tros en Kassa en een klacht in te dienen over uw werkwijze bij deze colportage bij consumentwijzer en die klacht die kost mij 56 euro maar die heb ik graag over voor een firma die zo colportage verrichten. De bewijzen heb ik in huis bovendien hebben uw colporteurs niets achtergelaten geen telefoonnummer geen contract. Ik kan dat bewijzen want ik heb de volgende dag een aanklacht ingediend bij de politie maar omdat ik niet wist wie het waren heeft de politie er alleen een aantekening van gemaakt. Als ik namen had gehad of telefoonnummers had ik deze aan de politie overgeleverd.

Reactie van de melder van de klacht cvandeweert

1 jaar geleden - Vanmiddag van inHoofdzaak telefonisch ontvangen dat het contract ontbonden is. Eindelijk is de klacht echt naar tevredenheid opgelost. Bedankt hr Mitchell. Hopelijk is uw colperteurs duidelijk geworden dat we zo niet werken in Nederland. Bovendien is het ook belangrijk dat uw medewerkers weten dat niet iedereen die ingeschreven is bij de kamer van koophandel ondernemers zijn. Ik ben ingeschreven omdat ik penningmeester ben van een vereniging(verenigingen moeten ook hun bestuur inschrijven bij de k.v.k.) ik ben dus gewoon particulier. Dus een zakelijk contract is ook niet geldig.

Reactie van de melder van de klacht cvandeweert

1 jaar geleden - Hr Mitchell mij vrijdagmiddag gebeld dat de directie van inHoofdzaak akkoord gaan met opzegging contract met Total en dat de hr. Mitchell Total hiervan op de hoogte gaat brengen en dat mijn oude contract met budget direct in orde gebracht wordt. Zonder boete te betalen nu is mijn klacht werkelijk goed opgelost.

Alle klachten die gemeld zijn door cvandeweert