Klacht: Oplichting

ebelingd op 20 september 2021 over Muziekhandel Frans van der Hauw in de categorie Muziekwinkel

Ik was ook opgelicht door de meneer van der Hauw. De verhalen zijn allemaal hetzelfde – eerst komt hij met allerlei smoesjes waarom de bestelling nog niet verzonden is, dan komen de annulering en de creditfactuur, dan hoor je niets meer van hem.

Aan de toekomstige lotgenoten heb ik twee tips: 1) doe een aangifte bij de politie, dit is prima online te regelen en in dit geval gerechtvaardigd, 2) verspil geen tijd en geef de zaak uit de handen aan een invorderingsbedrijf (dat kan men ook als particulier) – ze hebben vaak advocaten en deurwaarders in huis en zullen blij zijn deze stress van jou over te nemen. Hun kosten zijn voor de wanbetaler, in dit geval voor van der Hauw, en juridisch heeft hij geen enkele kans, dus zat zal wel effect hebben.

Bedrag volledig terugbetaen

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Muziekhandel Frans van der Hauw over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Muziekhandel Frans van der Hauw in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Muziekhandel Frans van der Hauw een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Muziekhandel Frans van der Hauw

Heeft op 20 september 2021 om 11:37 geantwoord

Het bedrag is na ongeveer 2 weken verwerkt en daarna uitbetaald op het gebruikte bankrekeningnummer bij bestellen n.a.v. de annulering. Bij deze is deannulering afgehandeld en opgelost.

ebelingd

Heeft op 20 september 2021 om 12:29 geantwoord

Het bedrag is niet \"na 2 weken verwerkt\", maar pas na meerdere aanvragen, een betalingsherinnering en een aanmaning met daarin de datum vermeld wanneer de zaak door een incassobedrijf wordt overgenomen. Precies op die dag was het geld overgemaakt. Daarom nog eens: wacht niet langer dan het nodig is. Wettelijk geldt een termijn van 14 dagen na annulering. De rest kan hij aan de politie en/of incassomensen uitleggen.

Alle klachten die gemeld zijn door ebelingd