Klacht: Oplichters! Teken nooit een contract!

op 11 oktober 2017 over Clickplus in de categorie Marketingbedrijven

Een verkoper van Click+ is bij ons over de vloer geweest. Hij beweerde voor Google te werken en dat Google hem gevraagd hadden in hun naam hun bestaande klanten op te bellen.

Wij hadden reeds een bestaande AdWords Campagne van ±175€/maand die we zelf beheerden. De verkoper beweerde dat hij via Click+ in bulk “clicks” aankochten bij google en dat ze daarom voor slechts €121/maand meer clicks gingen genereren voor minder geld. Er werden ook uitspraken gedaan als: “u moet enkel betalen indien een bezoeker minimaal 15 seconden op de webpagina blijft”. Wij waren sceptisch over deze uitspraken maar de verkoper stelde ons gerust dat we het maar eens moesten proberen voor een maand. Verder vertelde hij erbij dat het contract maandelijks opzegbaar was en dat we het budget ten alle tijde konden verhogen of verlagen. Tijdens het gesprek heeft de verkoper iedere keer als we het contract wilden lezen ons onderbroken en proberen af te leiden.

Na 1 maand zagen we het resultaat van de geleverde diensten: er was bij Google voor €31,50 geadverteerd en in ruil kregen we slechte enkele clicks (in vergelijking met vroeger). Toen we hierover ons beklag deden via de telefoon werden we gewoon in ons gezicht uitgelachen. Via mail kregen we de melding dat we een contract getekend hadden voor 48 maanden en dat ze zelf mochten kiezen hoeveel geld ze maandelijks aan advertenties gingen uitgeven. Verder werd er ook een gepersonaliseerde dienst verkocht terwijl het hier gewoon over een copy-paste gaat van een andere campagne waarin enkel de naam veranderd is.

We hebben al een geruime tijd geprobeerd dit op te lossen via Click+ zelf maar werden niet gehoord. Ik hoop dat we via deze weg een oplossing kunnen vinden. Click+ (a.k.a. Proximedia) medewerkers geven zich uit als een partner van Google en proberen bestaande Google AdWords klanten te overtuigen om hun AdWords diensten stop te zetten en deze via hun te laten verlopen, terwijl er in ruil veel minder geld naar Google zelf gaat! Wij zijn niet de enige die dit hebben tegengekomen, het internet staat vol van soortgelijke verhalen van klanten van Click+ of Proximedia.

Het is een schande dat ze nog steeds (20 maanden na de start van deze miserie) als Google AdWords partner worden aangeboden via de website. Het bedrijf liegt moedwillig over hoe de diensten van Google werken en de service die ze kunnen aanbieden.

Dit alles is voornamelijk via de telefoon en face-to-face verlopen, hierdoor is het moeilijk te bewijzen. Click+ doet via e-mail alsof hun neus bloedt en zegt dat ze van niets weten, dat terwijl je via het internet talloze gelijkaardige voorvallen kan terugvinden. Dit wijst erop dat ze hun medewerkers zo opleiden en dit soort gedrag toejuichen.

Als het contract wordt stopgezet zonder dat we 60% schadevergoeding te moeten betalen.

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar Clickplus over deze klacht.

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door Clickplus in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door EGTCW