Klacht: Oplichteritus

op 29 juli 2016 over Vlinderweb in de categorie Internetshops - Dieren

Ik heb een vlinder besteld en dezelfde dag nog betaald. Vier dagen later stond er in mijn account op vlinderweb nog steeds ‘betaling niet ontvangen’. Daarom besloot ik te mailen hierover, hoe dit kon? Het rekeningnummer heb ik 10x gecontroleeed dus daar ligt het niet aan. Ik kreeg geen reactie twrug en besloot het yahoo mail adres te gebruiken. Ook hier kreeg ik geen reactie op. Daarna heeft mijn vriend gereageerd op een vlinder op marktplaats, ook van vlinderweb onder de naam Marianne. Hij kreeg heel snel een mailtje terug, verzonden om 5 uur s’ nachts dat de vlinder nog beschikbaar was en dat hij maar moest laten weten wanneer hij hem ging betalen. Daarop heeft hij gereageerd dat hij niets gaan bestellen alvorens hij weet hoe het met betalingen en bestellingen zit en heeft hij mij als voorbeeld genoemd voor het niet ontvangen van de bestelling of een reactie op mijn mails. Hier reageerde ‘ze/hij/het’ al snel op met: ‘Wat was de naam van diegene die bestelde? Dan ga ik dat meteen uitzoeken.’ Twee dagen later heb ik hier nog niets van vernomen.

Na een kritische tweede blik op de website blijkt ook veel niet te kloppen; er is een link naar facebook en twitter maar die kloppen niet, men vermeldt het postbus nummer en geen adres (wat heb je te verbergen?), je kunt enkel via paypal en direct overboeken betalen, en ze proberen je wel heel erg gerust te stellen met kopjes als; gratis omruil garantie, gratis verzenden, veilig betalen, juridische mededeling. Het klinkt allemaal best professioneel. Maar een kritische tweede blik laat gewoon zien dat je er keihard ingestonken wordt.

Al was het ‘maar’ €22,50. Op deze manier geld verdienen is niet eerlijk.

Als ik mijn geld terug krijg. Maar omdat ik weet dat dat niet gaat gebeuren ben ik ook heel tevreden als zij de kans niet meer krijgen om dit andere mensen te kunnen flikken. Kortom; vlinderweb website moet uit de lucht, rekeningnummer moet geblokkeerd en het marktplaats account van Marianne van Vlinderweb moet opgeheven.

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Vlinderweb over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door Joelloe