Klacht: Opgelicht

op 30 november 2014 over woondirect in de categorie Makelaars

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Mijn dochter wilde eind 2013 een woning huren maar dan moet je 70x de huurprijs verdienen om in aanmerking te komen. Op zich al belachelijk dus daarom mocht ik borg staan. Ik moest even een cessie tekenen en kwam alles goed. Cessie in relatie tot de borg begreep ik. Maar binnen een week kreeg mijn werkgever een beslagbrief om €490 in te houden ivm de opgemaakte cessie. Hier was mij NIETS over verteld. Alhoewel de medewerkster van huurakte.nl (onderdeel van woondirect) vertelde dat dit ALTIJD gebeurt. Dit is een pertinente leugen en dat zie je ook terug bij alle klachten over woondirect. Het is dus pure oplichting, maar wel een waar juridisch goed over is nagedacht.

Gewenste Oplossing:

Terugstorten van €490

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door woondirect in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat woondirect een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

woondirect

Heeft op 01 december 2014 om 09:47 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer Kapper,

Wij hebben kennis genomen van uw klacht en berichten u hierover als volgt.

U bent op 12 december 2013 een contract aangegaan met Woondirect B.V. In de Huurakte, welk door u is ondertekend, staat duidelijk vermeld dat er eenmalig kosten van € 490,- via uw werkgever (uw salaris) in rekening zal worden gebracht. U was wel degelijk op de hoogte van de kosten, daar u op 11 januari 2014 per brief heeft aangegeven het bedrag ad. € 490,- zelf te willen overmaken. Echter was er op dat moment reeds contact opgenomen met uw werkgever en hadden zij toegezegd het bedrag over te maken.
Wij hebben u tevens per brief bevestigd dat de betaling is voldaan en dat de overeenkomst op uw verzoek is ontbonden. U heeft er zelf voor gekozen geen gebruik te maken van onze dienstverlening. Dat vrijwaart u echter niet van uw betalingsverplichting.

Op grond van het voorgaande zullen wij niet overgaan tot restitutie.

Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice Woondirect B.V.

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van woondirect beoordeeld.

Bericht van woondirect

5 jaren geleden - Geachte heer Kapper,Wij betreuren uw reactie. U bent geheel vrijwillig de overeenkomst met ons aangegaan. U was tevens op de hoogte van uw betalingsverplichting. Nogmaals verwijzen wij u naar uw brief d.d. 11 januari 2014, waarin u verwijst naar de kosten en dat u deze zelf wenst te voldoen.Tevens kunnen wij ons niet vinden in uw opmerkingen over oplichting. Daarvan is geenszins sprake.Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.Met vriendelijke groet,Klantenservice Woondirect B.V.

Heeft op 20 juli 2020 om 11:30 geantwoord

Boeventuig van de bovenste plank. Google maar eens.

Alle klachten die gemeld zijn door Fred kapper 1