Klacht: op site niet duidelijk dat er betaald moet worden, geen check of t een minderjarige is.

op 13 oktober 2016 over Huurwoningen.nl in de categorie Websites - Woningen

Geachte meneer, mevrouw,

Ik wil een klacht indienen over huurwoningen.nl

Mijn dochter van 17 heeft de site van huurwoningen.nl bezocht omdat deze zoals er stond gratis was. Ze moest email en banknummeer invullen voor toegang.
een maand later kreeg ze bericht dat ze 19,95 moest betalen. Mijn dochter begreep hier niets en vroeg mijn hulp hierin.
Na lang speurwerk van mij vond ik in de voorwaarde dat de site alleen de eerste 7 dagen gratis is en daarna automatisch overgaat in een betaalde dienst.
Voor mij dochter was dit echter totaal niet duidelijk o dat op de site stond dat t gratis was.
Wij hebben toen 1 maand betaald en mijn dochter heeft zich afgemeld. Echetr bleef ze rekeningen ontvangen en okk nog eens aanmaningen via “stopdedeurwaarder” , die ook nog eens in haar spambox terecht kwam.
Lang uitzoekwerk leverde op dat mijn dochter niet was afgemeld, de link was in haar spambox terecht gekomen, evenals een aantal betalingsherinneringen en andere aanmaningen.
Uiteindelijk is het na 4 maanden gelukt om mijn dochter aftemelden en zijn de 3 openstaanden rekeningen van 19,95 euro door mij betaald. Dus intotaal zijn er 4 maanden betaald. De boete bij de aanmaningen is niet betaald.

Ik vind het misleidend dat nergens op de hoofdpagina van de site duidelijk vermeld staat dat het om een betaalde dienst gaat waarbij je 7 dagen gratis krijgt. Daarnaast vind ik het absurd dat erg geen check wordt gedaan of iemand 18 jaar of ouder is. Voor minderjarige is dit alles zeer misleidend.

Met vriendelijke groet
Ilona Stevens

Ik ben tevreden als:
De boete van 40 euro vervalt (tenzlotte zijn alle rekeningen nu, binnen 2 maanden) betaald.
Op de site duidelijk wordt vermeld dat het een betaalde dienst is!!!!
Een duidelijke check komt of men 18 jaar of ouder is en bij minderjarige een extra vermelding dat het om een betaalde dienst gaat.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Huurwoningen.nl over deze klacht.

Bericht van Huurwoningen.nl

1 maand geleden - Beste Ilona, Er werd na inschrijving ook een bevestigingsmail verzonden met daarin de volgende tekst: "Na de gratis kennismakingsperiode is de inschrijvingsbijdrage € 19,95 per maand. Betaling vindt plaats rond de 25e van de maand middels doorlopende automatische incasso van het door u opgegeven rekeningnummer *************** (bewust weggelaten). Deze overeenkomst is voor onbepaalde tijd en kan ieder moment eenvoudig afgemeld worden zodat u nergens aan vast zit! Wilt u gratis op de hoogte gehouden worden van nieuw huuraanbod bij u in de buurt, klik dan hier om de zoekservice te activeren." De boete komt hierbij te vervallen. Tevens is ook de site aangepast waarin duidelijker staat aangegeven dat het om een betaalde dienst gaat. Met vriendelijke groet, Ashley Zuijdendorp

Alle klachten die gemeld zijn door IPGW Stevens