Klacht: Oogheelkunde mevr Jansen

op 01 september 2016 over Ikazia ziekenhuis in de categorie Ziekenhuizen

Hierbij meld ik de volgende klacht:
Op zaterdag 13 augustus heeft mevr. Jansen mij niet willen helpen met mijn verhoogde oogdruk (37).

Terwijl ze mij niet heeft gezien vertelde ze aan de dienstdoend huisarts van de huisartsenpost dat een vergrote pupil die niet reageert op licht, normaal is als iemand een kunstlens draagt. Ook vertelde ze aan dezelfde huisarts dat het onmogelijk was dat de verhoogde oogdruk misschien te maken kon hebben met een verstopping van het 'afvoerputje'. Volgens mevr Jansen was het onmogelijk dat er een verstopping zou kunnen optreden bij een kunstlens.
Mocht ze mij wel ontvangen, dan zou ze waarschijnlijk toch niets doen.
Ik vind dit niet kunnen. Bovendien zei mevr Jansen dat ik die maandag wel naar mijn eigen oogarts kom gaan met mijn klachten. Ik vind dit niet kunnen. Op zijn minst verwacht ik dat ik serieus genomen wordt en dat er Diamox voorgeschreven zou worden. Om ongezien een patient van een andere oogarts op deze manier een heel weekeind te laten modderen, daarmee het risico nemende dat er een beschadiging aan de oogzenuw niet ondenkbaar is, acht ik tegen de eed van artsen om patienten te helpen.
Tot mijn verbazing lag haar rapport over mij al die maandag daarop bij mijn eigen oogarts op tafel. Blijkbaar is een rapportje makkelijker dan iemand helpen.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Ikazia ziekenhuis over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Ikazia ziekenhuis in behandeling genomen

Bericht van

1 jaar geleden - Ik ben de klachtenfunctionaris van het Ikazia Ziekenhuis.

Alle klachten die gemeld zijn door Mevrouw Verkerk