Klacht: Onzorgvuldige hantering van (grotere) pakketten

op 29 april 2016 over Kiala in de categorie Koeriersbedrijven en post

Meerdere keren had ik de ervaring dat het er op leek dat er zeer hardhandig en onzorgvuldig met pakketten werd omgegaan. In ieder geval door personeel bij een Kiala afhaalpunt.

In de voorwaarden van Kiala word vermeld “dat deze verpakking afgestemd is op het soort pakket en op de vereisten van het transport in normale omstandigheden ….
en eventuele val van een hoogte van 80 cm …..”
Het lijkt er op dat een val van meer dan 40 cm vaak gebeurd.

Zo wie zo word duidelijke “deze kant boven” markering op een pakket niet in acht genomen. Je zou verwachten dat een medewerker bij een Kiala afhaalpunt dat wel zou kunnen. Bij het Kiala punt in Kapelle heb ik het meerdere keren meegemaakt dat een grotere pakket, met duidelijke markering “deze kant boven” ondersteboven of op een zijkant werd aangeboden. Meerdere keren heb ik de ervaring dat vergelijkbare pakketten door PostNL wel correct werden gehanteerd.

In geval Kiala niet in staat is zorgvuldig met pakketten om te gaan kun je liever een paar Euro extra uitgeven aan een ander bedrijf.

In geval er wel zorgvuldig word omgegaan met pakketten.
Anders een duidelijke vermelding of beschrijving op de Kiala website dat rechtstandig transport niet mogelijk is en ook dat breekbare artikelen niet via Kiala kan worden verzonden.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Kiala

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Kiala nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Jan-Hans