Klacht: Onwetend betalen via automatische incasso

op 18 oktober 2016 over Huurwoningen.nl in de categorie Websites - Woningen

In april heb ik een account aangemaakt bij huurwoningen.nl. Omdat ik een leuke studio zocht in Utrecht dacht ik voor één maand een premium account aan te maken. Echter kreeg ik negen van de tien keer geen reactie op mijn bezichtigingsverzoek. Één maal heb ik een studio bezichtigd, maar dit was toch niet naar mijn smaak. Vervolgens heb ik de zoektocht opgegeven. Tot mijn grote schik kom ik erachter dat ik vanaf april 20 euro per maand betaal aan deze site. Dit zou dan in de kleine lettertjes van de algemene voorwaarden staan. Zonder ooit mij ooit op de hoogte te houden van het feit dat ik maandelijks betaal, heb ik dit natuurlijk nooit doorgehad tot nu. Voor hen makkelijk geld verdienen, maar ik voel me behoorlijk genaaid (sorry voor de woordkeuze).

Twee maanden heb ik gebruik gemaakt van de service. De drie maanden zou ik teruggestort willen zien. Daarnaast moeten andere klanten weten dat jullie automatisch incasseren, zodat zij ook niet voor dit soort nare verrassingen komen te staan.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Huurwoningen.nl over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Huurwoningen.nl in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Huurwoningen.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Huurwoningen.nl

Heeft op 24 oktober 2016 om 16:06 geantwoord

Geachte mevrouw Hus,

Ik begrijp dat u zich zo voelt, zoals u zelf al aangaf stond het inderdaad in de algemene voorwaarden. Hierdoor kan ik je verzoek tot restitutie helaas niet inwilligen.

Daarnaast hebben wij de site en de bevestigingsmail aangepast waardoor onze voorwaarden duidelijk gecommuniceerd worden. Zodoende gaan wij er vanuit dat dit gevoel niet meer veroorzaakt kan worden.

Ashley Zuijdendorp

Alle klachten die gemeld zijn door Stephanie132