Klacht: Ontslag na 3.5 jaar werken zonder reden

op 21 juni 2016 over Action in de categorie Huishoudelijke winkels

Ik werkte 3.5 jaar voor de Action met plezier alleen in de beginfase.
In de eerste instantie vond ik het een prima werksfeer (2012) . Ging altijd met plezier naar werk en liet de juiste werkprestaties zien. Ondertussen wat mij opgevallen is dat de Action in korte tijd heel gauw veranderd van Leidinggevenden. Daarbij bouw je ook geen band en kan het team niet op de juiste wijze functioneren. Er is mij destijds belooft dat ik in de toekomst zeker kan zijn van een eventuele doorgroeimogelijkheid. Ik verlangde ernaar aangezien ik graag op een hogere schaal wou staan. Van de woorden die er werden gezegd is nauwelijks wat van terecht gekomen. Ik functioneerde met tijd op een goede vul norm waar veel medecollegas van moesten leren vertelde de leidinggevende. Dus ik moest ze vaak meenemen tijdens het vullen.
Ik werd gezien als een voorbeeldfunctie waarin ik eigenlijk niet de mogelijkheid had om hoger op te kunnen klimmen. In die tijd kwamen er nieuwe jongens die ingewerkt moesten worden. Na korte tijd de ene jongen vulploegleider werd door mede van vriendjespolitiek die functie meekreeg. Ik ben toen gaan aankloppen bij de leidinggevende en gevraagd hoezo krijgt hij die functie en ik niet . De antwoord was simpel DE LEEFTIJD en ik was toen 17 .Er is mij van alles en nog wat beloofd maar niks is waar gemaakt. Beide jongens zijn nu allebei Assistent winkelmanager alles door vriendjespolitiek. Zora Weszberge die mede van alles hier de hoofdoorzaak is. Ik heb het laten gaan en toen kwam zij met het aanbod om mij mee tenemen naar een ander filiaal als vulploegleider. Ik verheugede mij erop omdat ik dan toch de kans kan krijgen na 2.5 jaar a 3 jaar. Eenmaal daar aangekomen heeft ze gezegd dat ik me daar eerst moet gaan bewijzen . Dat vond ik al raar aangezien ze mij ervoor heeft verteld over hoe en wat de functie inhoudt. Ik nam het aan en ging weer keihard aan de slag. De collega’s daar vonden het heel anders dat ik goed werk presteer en hoopte niet dat ik daar de functie zal krijgen , aangezien veel collega’s daar streefden naar de functie vulploegleider. 2 maanden gingen voorbij en toen ik weer ging aankloppen bij de bedrijfsleidster (Zora Weszberge) heeft ze mij verteld dat ze geen vulploegleider meer wil. Ik ben versteld geraakt. Ik kon het niet geloven. Toen was het als er een plekje vrijkomt in een of ander filiaal dan ga je daarheen. Ik baalde enorm. Ik kwam de dagen dat ik moest werken met tegenzin naar werk. Ik had er geen plezier bij . Ik wilde er gewoon weg en onder leiding van een ander bedrijfsleider komen. Los van het vulploegleider functie word er in dat filiaal Leidschendam 1204 letterlijk uitgebuit. Collega’s worden op slechte manier behandeld en toegesproken. Positieve feedback en complimenten is ver te zoeken. Uiteindelijk hebben meerdere collega’s dit probleem neergelegd bij de rayonleider (Kees van Wolferen. ) Die zou het probleem oppakken en het gaan bekijken. Hij heeft niets tegen het probleem gedaan. Tijdens een werkoverleg was hij erbij en zag hij hoe collega’s allerlei klachten op tafel gooiden. Bepaalde collega’s die werden zelfs emotioneel van hun verhaal die ze vertelden. de rayonleider heeft niets gedaan hieraan en heeft gezegd dat het tijd nodig heeft. Blijkbaar dringde hem niets door van wat er verteld werd. Belachelijk voor woorden. Het is zo dat de leidinggevende druk uitoefen op de medewerkers en er gedreigd word met sancties zoals : Als jullie niet klaar zijn voor 9 uur jullie allemaal een officiële waarschuwing krijgen. Het gaat nergens over. Nu terug op mijn klacht ik heb aangegeven dat ik naar een ander filiaal wil gaan bij de bedrijfsleider. Die vond het raar en wilde mij niet laten gaan. Vervolgens heb ik aangekaart bij de rayonleider dat ik naar een ander filiaal wil gaan omdat ik daar niet met plezier en motivatie meer naar toe ga. De rayonleider vertelde me dat hij niets voor me kon betekenen aangezien de bedrijfsleider die keus kan maken. Dit is gewoon niet kloppend en de rayonleider heeft hier zeker meer rechtten op. Ik werd toen ingepland op dagen waarvan ik niets wist doordat het niet op de rooster stond. Ik heb hiervoor officiele waarschuwing gehad eenmaal thuis gekregen ben ik de eerst volgende dag dit gaan meldden op kantoor in het filiaal. Ik heb aangegeven dat dit niet kan en ik daar niks van afwist omdat er geen contact met mij is opgenomen. Terwijl dat wel op de brief stond. Dit 3 keer achter elkaar. Ik voelde me letterlijk kansloos en waardeloos gesteld. Is dit de Action van vroeger . Is dit waar Action naar toe wil gaan. Dit kan niet en mag niet alles gebeurd achter de schermen. Ik vind dat een instantie dit probleem moet aanpakken.
Mede hoofdpersonen ; Zora Weszberge (bedrijfsleidster )
Kees van Wolferen ( rayonleider )

Dit probleem moet grondig worden nagekeken in alle filialen. En mijn reden van ontslag er een rechtszaak moet komen.

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Action

Bericht van Action

9 maanden geleden - Geachte heer, mevrouw, Hartelijk dank voor uw bericht. Uw klacht zal via deze website niet in behandeling genomen worden. Wij verzoeken u hierbij het bericht rechtstreeks naar Action te sturen. Voor de mogelijkheden om in contact te komen met ons, verwijzen wij u graag naar onze website met de contactgegevens: https://www.action.nl/over-action/klanten-service/. Met vriendelijke groet, Team Webcare Action

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Action nog niet in behandeling is genomen.

Reactie van de melder van de klacht Elias Aouled Lahcen

3 maanden geleden - Er is na maanden niets hiermee gedaan. Kan dit nog onder behandeling worden genomen

Alle klachten die gemeld zijn door Elias Aouled Lahcen