Klacht: Onterechte vroegtijdige inschakeling Incassobureau

op 23 juni 2016 over Kamernet in de categorie Makelaars

Na een discussie omtrent een bepaalde vordering van Kamernet voor twee maanden, €58, horde ik niets meer. Zonder eerst een herinnering kreeg ik ineens het ‘beroemde’ incassobureau Grauydon, de bekende waakhond van Kamernet, op mijn dak. Op zich al een verkeerde gang van zaken, maar het bedrag was ook verdubbeld. Ze zou mij ook een brief hebben verstuurd. Na mails van mij waarin ik aangaf dat de vroegtijdigge inschakeling van hen onterecht was en zeker ook de verdubbeling van de eis en ik geen brief had ontvangen, werd de eis gewoon herhaald, zonder antwoord. Ik heb toen aangegeven dat ik inmiddels ook brieven had gestuurd met dezelfde inhoud.. Vervolgens gebeurde er niets. Toen kwam er ineens van Graydon een mail met als insteek het komende vakantiegeld. Het zou geschikt zijn om bijvoorbeeld betreffende vordering van Kamernet af te lossen: ineens was het bedrag wel weer gehalveerd, alsof de voorgaande verhoging niet had plaatsgevonden. Zo’n mail zou tenminste als eerste gestuurd moeten worden, zonder de absurd verhoging, al is de insteek vreemd. Wederom geen inhoudelijk antwoord. Daarna heb ik wel van Kemernet vernomen dat de klacht in behandeling was. Echter vorige week kwam wederom Graydon op te proppen met dezelfde hoge vordering…
Dan te weten dat de ooispronkelijke vordering ook onterecht is omdat Kamernet zoals ik zag een verkeerd nummer van de Creditcard blijkt te hebben gebruikt.

Zeker gezien de talloze klachten over zowel Graydon als ook Kamernet in ieder geval excuses met vermelding dat de gang naar het incassobureau te vroegtijdig was, met maar sowieso kwijtschelding van het oorspronkelijk omstreden bedrag.

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Kamernet over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Kamernet in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Kamernet een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Kamernet

Heeft op 28 juni 2016 om 09:59 geantwoord

Beste Jan,

Ik vind het jammer om te lezen over je ongunstige ervaring met ons! Ik heb je opgezocht in ons systeem en ik zie dat jij al contact hebt gehad met onze support desk (supportdesk@kamernet.nl). Daar hebben we je het een en ander uitgelegd, maar inmiddels ben je inderdaad in het Graydon traject beland. De overgang naar ons incassobureau is geautomatiseerd en gebeurd vanzelf, dit is geen specifieke bewuste actie van onze support desk geweest. Dit komt omdat jij een openstaand bedrag hebt voor meerdere abonnementsperiodes. Wij willen je graag verder helpen en daarom hebben mijn collega's aangegeven contact met jou op te nemen over deze zaak en het allemaal uit te zoeken. Zo kun je hopelijk toch tot een goede oplossing komen. Op dit moment hoef je niets te toen, je zult deze week een mail van onze support desk ontvangen waar meer informatie in staat. Daar kun je natuurlijk weer op reageren.

Ik hoop je zo voldoende te hebben geïnformeerd en wens je toch een fijne dag verder!

Berna van Kamernet

Alle klachten die gemeld zijn door JanVerniers