Klacht: Onterechte vordering omdat Tele2 zijn zaakjes niet op orde heeft.

op 02 juli 2017 over Bos Incasso in de categorie Incassobureaus

Geachte heer/mevrouw,

Uw vordering van 30 juni 2017 heb ik in goede orde ontvangen.

Graag wil ik hier tegen bezwaar maken en wel om het volgende :

Op 10-05-2017 is ons abonnement op tv/internet/bellen opgezegd en beeindigd wegens de overstap naar een andere provider.

Op 23-05-3017 heb ik een factuur ontvangen waarin abbonementskosten voor de periode 01-05-2017 tot 31-05-2017 berekend waren.

Dit klopte natuurlijk niet, er zouden abbonementskosten van 01-05-2017 tot 10-05-2017 berekend moeten worden daar het abbonement op 10-05-2017 beëindigd was.

Ik heb hier toen contact met de tele2 klantenservice over opgenomen, de tele2 medewerkster gaf toen aan dat de opzegging waarschijnlijk nog niet verwerkt was en gaf aan dat ik de factuur voor de periode mei 2017 van € 50,48 moest terugboeken. Ik zou dan zsm. een nieuwe factuur ontvangen voor de periode van 01-05 tot 10-05 2017.

Begin juni ontving ik een aanmaning over de periode mei 2017. Wederom weer contact opgenomen met de tele2 klantenservice. Er werd toen medegedeeld dat ik eind juni een verrekening/factuur zou ontvangen voor de periode 01-05 tot 10-05.

Echter heb ik 23-06 een factuur gekregen per e-mail dat ik recht zou hebben om een bedrag van € 34,35 terug te krijgen omdat tele2 voor de periode mei teveel heeft afgeschreven.

Hierover contact opgenomen met weer de tele2 klantenservice, kreeg toen te horen dat de bedragen tegen elkaar weggestreept zouden worden en er uiteindelijk een bedrag van € 50,48 minus € 34,35 is € 16,13, die € 16,13 zou van mijn rekeningnummer afgeschreven worden.

Echter is de € 16,13 welke ik tele2 inderdaad nog verschuldigd ben voor de periode 01-05 tot 10-05 2017 nooit afgeschreven.

Maar nu wordt ik wel benaderd door jullie met een onterechte incasso met onterechte bijkomende kosten.

Ik wil uiteraard de € 16,13 betalen, maar de incassokosten zijn onterecht.

Tele2 verwijst mij nu opeens naar jullie, en kan mij niet meer verder helpen terwijl ze wel langs elkaar heen verschillende instructies geven.

Hoe gaan we dit oplossen?

Ik wil de periode van 01-05 - 10-05 2017 uiteraard netjes betalen!
Maar hoe?
Tevens vind ik de incassokosten van 40,- euro natuurlijk buiten properties daar het mijn schuld helemaal niet is. Tele2 maakt er zelf een administratieve rommel van en de klantenservice medewerkers geven verkeerde instructies en informative.

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Bos Incasso

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Bos Incasso nog niet in behandeling is genomen.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Bos Incasso in behandeling genomen

Bericht van Bos Incasso

5 maanden geleden - Geachte heer/ mevrouw, Naar aanleiding van uw opmerking zullen wij u een schriftelijke reactie toesturen. Vertrouwende u hierbij voorlopig voldoende te hebben geïnformeerd. Hoogachtend, Bos Incasso

Reactie van de melder van de klacht Tom Rie

5 maanden geleden - Inmiddels een reactie ontvangen van Y. de Grooth / Bos incasso. Helaas blijft Bos incasso volhouden dat het dossier vanuit tele2 terecht aan hun is overgedragen. Echter is lezen voor Bos incasso niet hun sterkste kant en heb ik wederom nogmaals uitgelegd hoe de situatie met verkeerde instructies door de tele2 klantenservice is ontstaan. Omdat ik geen zin meer heb om er nog tijd en energie in te steken heb ik de € 16,13 maar naar het rekeningnummer van bos incasso overgemaakt daar tele2 zich nu opeens van de domme houdt en zich achter Bos incasso verschuilt. Jammer van deze situatie. Blijkbaar je straf als je opzegt bij tele2.

Reactie van de melder van de klacht Tom Rie

4 maanden geleden - Ook jammer dat Bos incasso / Tele2 nu niet meer reageert. Blijkbaar alleen als er geld gehaald moet worden reageren ze direct, daarna laten ze het afweten.

Reactie van de melder van de klacht Tom Rie

4 maanden geleden - Tot op heden niets meer van Bos incasso vernomen. Toch triest.

Reactie van de melder van de klacht Tom Rie

4 maanden geleden - Bovenstaand dossier hebben wij namens Tele2 Nederland B.V. in behandeling. Onze opdrachtgever heeft ons laten weten dat zij, wegens het ontvangen van uw (deel) betaling of om andere redenen, het incassodossier wil sluiten. Daarom zullen wij het dossier sluiten. Als u nog inhoudelijke vragen over de vordering heeft, dan adviseren wij u om uw vraag bij Tele2 Nederland B.V. te stellen. Wij hopen u zo voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, T. de Vries

Alle klachten die gemeld zijn door Tom Rie