Klacht: Onterechte vordering EDR via Alic

op 12 februari 2018 over EDR Incasso in de categorie Incassobureaus

Al wat langer geleden schreef Alice ongeveer 350 euro af van mijn rekening wegens achterstallige abonements kosten. Ik heb dit terug laten boeken waardoor ik het incasso bureau EDR op mijn dak kreeg. Via mijn rechtsbijstand verzekering heb ik dit aan laten kaarten. Alice gaf dit uiteindelijk toe en trok de claim in. Daarna kwam EDR nog met een claim bij mij voor incasso kosten. Aangezien dit bedrag vrij laag was kreeg ik dit bedrag van mijn verzekering met de bedoeling dit door te storten. Dit ging in tegen elke vorm van rechtsgevoel. Ik heb dit bedrag toen op advies van mijn verzekering doorgestort onder protest. Dit proces heeft maanden geduurd en ongelofelijk veel energie gekost.

Excuses van EDR en terugstorten van dit bedrag

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar EDR Incasso over deze klacht.

Bericht van EDR Incasso

3 maanden geleden - Geachte heer Swemmers, Om uw klacht in behandeling te kunnen nemen, vernemen wij graag of u in het bezit bent van een dossiernummer. Wij kunnen namelijk geen openstaande c.q. recent gesloten dossiers vinden op uw naam. Bij voorbaat dank voor uw terugkoppeling. Met vriendelijke groet, EDR Incasso Afdeling Klachtenbeheer

Reactie van de melder van de klacht jswemmers

3 maanden geleden - Zoals vermeld is dit al een aantal jaar geleden gebeurd (2009). Echter dit zit nog steeds vers in mijn geheugen. Dossier: 632126/933732

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door EDR Incasso in behandeling genomen

Bericht van EDR Incasso

3 maanden geleden - Geachte heer Swemmers, Hartelijk dank voor uw terugkoppeling. Wij hebben uw klacht in behandeling genomen en zullen u zo spoedig mogelijk voorzien van onze reactie. Met vriendelijke groet, EDR Incasso Afdeling Klachtenbeheer

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat EDR Incasso een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

EDR Incasso

Heeft op 26 februari 2018 om 11:47 geantwoord

Bij EDR Incasso worden dossiers tot acht jaar na sluiting bewaard. Het dossier van klager is meer dan acht jaar geleden gesloten en is derhalve niet meer in te zien. Het is voor ons niet mogelijk om de klacht van klager inhoudelijk te beoordelen en af te handelen. Wij hebben dit telefonisch bij klager kenbaar gemaakt.

Heeft op 26 februari 2018 om 12:37 geantwoord

Inderdaad van EDR vernomen dat de bewaar termijn verstreken is. Neemt niet weg dat dit geen bevredigende oplossing is. Ik ga er echter mee stoppen, ik kan mijn tijd wel op een positievere wijze invullen!

Alle klachten die gemeld zijn door jswemmers