Klacht: Onterechte vordering

op 22 juni 2017 over Bos Incasso in de categorie Incassobureaus

17 juni heeft Tele2 nog steeds geen incasso uitgevoerd.
Direct contact opgenomen: blijkbaar factuur mei doorgestuurd naar incassobureau.

Wederom direct contact met Bos Incasso op 19 juni, zij wisten van niks. Pas in de avond kwam de vordering per mail: 108 euro + 40 euro incassokosten.
Op mijnTele2 stonden alleen facturen mei en juni open, maar de factuur van juni was half gecrediteerd en zou pas de 26ste juni worden geïncasseerd (ook volgens Tele2 medewerker).

Waarschijnlijk heeft Bos Incasso maanden april en mei in rekening gebracht, welke beide zijn voldaan nog voor dat Bos Incasso de vordering stuurde. Het duurt Tele2 wel elke keer langer voordat ze mijn betaling verwerken, waarvoor ik op mijn kop kreeg van een medewerker: maar het is niet mijn probleem dat het Tele2 soms 2 weken duurt voordat ze mijn betaling verwerken? Mijn bank zegt wat anders over de overschrijvingen.

Factuur april is omstreeks 10 mei betaald.
Factuur mei heeft dagtekening 22 mei. 26 mei zou worden geïncasseerd, maar volgens Tele2 medewerker al op 23 mei doorgestuurd naar Bos Incasso.
Je mag toch niet al iets doorsturen naar een incassobureau, nog voordat je een poging tot incasso doet, óf een herinneringsbrief hebt gestuurd?

Pas op 19 juni ontving ik de vordering van Bos Incasso, over 2 facturen die op respectievelijk 10 mei en 17 juni zijn betaald. Schandelijk om deze opnieuw in rekening te brengen: diefstal. Bos Incasso reageert niet op mijn mails en ingediende contactformulieren met alle bewijzen. Telefonisch hierover in discussie gaan willen ze bij voorbaat al niet.

Als de vordering inclusief incassokosten compleet van de baan is.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Bos Incasso

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Bos Incasso nog niet in behandeling is genomen.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Bos Incasso in behandeling genomen

Bericht van Bos Incasso

1 maand geleden - Geachte heer/ mevrouw, Naar aanleiding van uw opmerking zullen wij u een schriftelijke reactie toesturen. Vertrouwende u hierbij voorlopig voldoende te hebben geïnformeerd. Hoogachtend, Bos Incasso

Alle klachten die gemeld zijn door MJK89