Klacht: onterechte incasso’s

op 19 juli 2012 over Meetic.nl in de categorie Datingsites

Ik heb mezelf eind 2011 ingeschreven als partnerzoekende bij Lexa .nl.. Hierbij werd door mij een contract van drie maanden afgesloten en betaald. Na deze drie maanden zou ik automatisch uitgeschreven worden.
Nu blijkt dat lexa.nl via meetic? m.i.v. april 2012 maandelijks 19.85 euro van mijn rekening afschrijft. Hier is Lexa nooit toestemming voor gegeven.
Terugboeken en/of blokkeren van de incasso is niet mogelijk.
Is dit legale diefstal? Kan ik ergens terecht?

Terugstorting van de onterecht geïncasseerde bedragen 4 x €.19,85 en stopzetting van de incasso's!

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Meetic.nl in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Meetic.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Meetic.nl

Heeft op 19 juli 2012 om 17:32 geantwoord

Beste Adelbertus,

ik begrijp uit uw bericht dat er afschrijvingen hebben plaatsgevonden waar u geen toestemming voor heeft gegeven en die u graag gerestitueerd wilt zien.

Ik heb uw gegevens met betrekking tot uw Lexa profiel voor u nagekeken en kan u melden dat u bij betaling van uw 3 maanden Full Membership op 05-10-2011 akkoord bent gegaan met een automatische verlenging, en er om deze reden na de vervaldatum van 05-01-2012, maandelijks geld van uw rekening is geïncasseerd. U kunt de automatische verlenging te alle tijde zelf annuleren via "Mijn account", "Mijn instellingen" en "Mijn membership beheren". Uit uw gegevens blijkt dat u de automatische verlenging niet tijdig heeft geannuleerd. Ik kan dan ook niet ingaan op uw verzoek tot restitutie. Meer informatie over de automatische verlenging kunt u terugvinden in artikel 4.2. van onze algemene voorwaarden.

Ik heb nu wel de automatische verlenging voor u geannuleerd, zodat er verder geen geld meer van uw rekening zal worden afgeschreven en uw membership per 05-08-2012 zal eindigen. Na deze datum blijft uw profiel online staan en bent u gewoon weer gratis member. U dient zelf altijd uw profiel van de website te verwijderen. Dit gebeurt niet automatisch.

Indien u uw profiel wilt verwijderen gaat u naar de pagina "Mijn account" en dan "Mijn instellingen". Onderaan deze pagina vindt u de link om uw profiel te verwijderen. Klik op de link in de volgende zin: "Om jouw profiel op te schorten of te verwijderen, klik hier".

Leest u de tekst die verschijnt goed door. U heeft hier nog de keuze om uw profiel tijdelijk op te schorten of uw profiel definitief te verwijderen.

Wilt u uw profiel definitief verwijderen dan klikt u onderaan de pagina op de volgende zin:
"Klik hier om je profiel permanent te verwijderen van de website. Let op: verwijderde profielen kunnen niet worden hersteld." Door op deze link te klikken verwijdert u uw profiel definitief. Dit is onomkeerbaar:
- Uw profiel zal niet meer op Lexa.nl verschijnen en u zult geen e-mails meer ontvangen van partners van Lexa.nl
- Uw gegevens (advertentie, foto's, profiel, contacten, berichten, etc.) worden definitief verwijderd.

Het kan maximaal 24 uur duren voordat uw profiel definitief van onze site is verwijderd. U ontvangt hiervan een e-mail ter bevestiging op uw e-mail account.

Ik hoop u zo voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u verder nog vragen en/of opmerkingen hebben dan vernemen wij deze graag van u via de "Help" link onderaan de website. Hier klikt u op een willekeurige categorie en vervolgens op een willekeurige vraag. Wanneer u dan naar beneden scrolt kunt u op de link "Stel een vraag" klikken. Vervolgens kiest u een categorie waar uw vraag betrekking op heeft en schrijft u uw bericht en klikt op "Bevestigen". Op de volgende pagina klikt u op de knop "Ja" om uw bericht naar ons te verzenden. Wanneer u bent ingelogd op uw profiel ontvangt u hier een bevestiging van. U zult binnen 48 uur een antwoord ontvangen.

Christine

Meetic Team

5 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Meetic.nl beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door Adelbertus