Klacht: Onterechte incasso

op 27 mei 2020 over Gemeente Rotterdam in de categorie Gemeente

Wij hebben kwijtschelding aangevraagd bij Gemeente Rotterdam omtrent afvalstoffenheffing 2020 omdat dit ruim 6 maanden moet duren hebben wij een brief ontvangen waarop duidelijk staat dat er niets wordt geïncasseerd maar vorige maand gebeurde dit wel dus gelijk gebeld en werd vriendelijk geholpen maar mocht het niet storneren anders vervalt de incasso opdracht dus niet gedaan en ze beloofde mij duidelijk dat het gecorrigeerd zal gaan worden en kon ik ervan uitgaan dat het deze maand zeker niet geïncasseerd zal gaan worden en wat blijkt gisteren wederom hetzelfde bedrag.

Dat de Gemeente Rotterdam nu eens zijn fouten toe zal geven en ons het geïncasseerde bedrag doen terugstorten op onze rekening en niet dat er gezegd zal gaan worden vanaf volgende maand wordt er niet meer geïncasseerd, gezien dat de hele procedure ruim 6 à 7 maanden duurt (wat overig ontzettend lang duurt) moeten ze ook niet komen met dat ze het zullen verrekenen einde van de rit.
Volgens de website van de Gemeente Rotterdam zelf staat duidelijk dat er automatisch kwijtschelding wordt verleend aan mensen die in de WAO zouden zitten, waarom moeten wij het dan iedere jaar aanvragen ?
Je vraagt niet voor niets Kwijtschelding aan als wij het maandelijks zouden kunnen missen was het allemaal niet nodig geweest sterker nog dan zou er ook geen kwijtschelding worden aangevraagd.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Gemeente Rotterdam

Reactie van de melder van de klacht Chris van Heusden

3 maanden geleden - Betreft Gemeente Rotterdam

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Gemeente Rotterdam nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Chris van Heusden