Klacht: Onterechte incasso

op 11 juli 2012 over Meetic.nl in de categorie Datingsites

De afgelopen 2 maanden zijn er 2 bedragen van €9,95 van mijn rekening afgeschreven waar ik zelf geen accoord voor gegeven heb.
Het gaat om het bedrijf Meetic.com en het rekeing nummer is: 451146255
Ik maak geen gebruik van hun site op welke vorm dan ook en wil er ook niks mee te maken hebben.

Graag zie ik dat deze incasso per direct wordt stopgezet en dat ik in de toekomst dus geen afschrijvingen zie verschijnen.
Tevens wil ik de reeds betaalde bedragen terug ontvangen.

Alvast bedankt

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Meetic.nl in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Meetic.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Meetic.nl

Heeft op 12 juli 2012 om 17:10 geantwoord

Beste danwellus,

ik begrijp uit uw bericht dat er een aantal afschrijvingen hebben plaatsgevonden door een voor u onbekend bedrijf, en u deze graag gerestitueerd wilt zien.

Graag wil ik u informeren dat Meetic het moederbedrijf is waar de websites Lexa en Lexamore onder vallen. Met de door u opgegeven gegevens, heb ik nog een actief profiel "danwellus80" van u terug kunnen vinden, waar de afschrijvingen betrekking op hebben. U bent bij betaling van uw Full Membership op 06-12-2011 akkoord gegaan met een automatische verlenging en heeft deze niet zelf tijdig geannuleerd via "Mijn account", "Mijn instellingen" en "Mijn membership beheren". Ik kan dan ook niet ingaan op uw verzoek tot restitutie. Echter heb ik wel de automatische verlenging nu voor u geannuleerd, zodat er verder geen afschrijvingen meer zullen plaatsvinden en uw membership per 06-08-2012 zal eindigen.

Meer informatie over onze automatische verlenging kunt u terugvinden in artikel 4.2. van onze algemene voorwaarden.

Ik hoop u iets meer duidelijkheid te hebben gegeven. Indien u nog andere vragen en of opmerkingen heeft, kunt u altijd contact opnemen met ons Customer Care Team via de "Help" link onderaan de website. Hier klikt u op een willekeurige categorie en vervolgens op een willekeurige vraag. Wanneer u dan naar beneden scrolt kunt u op de link "Stel een vraag" klikken. Vervolgens kiest u een categorie waar uw vraag betrekking op heeft en schrijft u uw bericht en klikt op "Bevestigen". Op de volgende pagina klikt u op de knop "Ja" om uw bericht naar ons te verzenden. Wanneer u bent ingelogd op uw profiel ontvangt u hier een bevestiging van. U zult binnen 48 uur een antwoord ontvangen.

Christine

Lexa Team

5 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Meetic.nl beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door Danwellus