Klacht: Onterechte incasso

op 11 juli 2016 over Huurwoningen.nl in de categorie Websites - Woningen

In mei heb ik me aangemeld voor het 7 dagen gratis account bij Huurwoningen.nl, gratis omdat ik mij een betaalde niet kan veroorloven op dit moment. Ik wilde in die tijd even kijken wat er in Den Haag te huur stond voor mijn vriend. Dezelfde dag nog zijn zijn verhuisplannen gewijzigd en heb ik geen gebruik meer gemaakt van het 7 dagen gratis account. Vervolgens heeft Huurwoningen.nl voor de maand mei en juni, zo ontdekte ik later ineens tussen m’n afschriften, 2x 19,95 van mijn rekening afgeschreven. Ik heb toen nog eens de site bekeken. Daar stond het volgende: “Vul onderstaande velden in om 7 dagen lang gratis te reageren op het volledige woningaanbod van Huurwoningen.nl. Wilt u langer dan 7 dagen kunnen reageren, dan betaalt u na deze kennismakingsperiode 19,95 euro per maand.” Nergens staat dat het 7 dagen account AUTOMATISCH wordt overgezet in een betaalde. En ik wíl ook helemaal geen betaalde. Het hele verhaaltje is nogal vrij te interpreteren. Ook wordt er geen mail gestuurd in de trant van “Let op, morgen verloopt uw 7 dagen gratis account en gaat uw betaalde in”. Of desnoods een extra vinkje waarmee expliciet gezegd wordt dat na de 7 dagen je account automatisch wordt overgezet in een betaalde.
Het klopt dat ik de kleine lettertjes in de algemene voorwaarde niet goed genoeg heb doorgelezen om te weten dat het account stilzwijgend wordt doorgezet tot een van de partijen het lidmaatschap opzegt. Ik heb Huurwoningen.nl de situatie uitgelegd en zei reageerden ontzettend star. Je hebt niet goed gelezen, punt.

In deze klacht stel ik voor de 39,90 door tweeën te splitsen en zo elkaar te gemoed te komen; mijn niet goed lezen was een fout, en huurwoningen zat fout door een vrij te interpreteren tekst neer te zetten en niet goed en duidelijk aan te geven dat er ineens betaald gaat worden. Twintig euro per maand is namelijk niet niks. En zeker als er niet eens gebruik is gemaakt van het account.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Huurwoningen.nl in behandeling genomen

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Huurwoningen.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Huurwoningen.nl

Heeft op 21 juli 2016 om 10:42 geantwoord

Geachte heer/mevrouw,

Wij hebben op 14 juli van u een e-mail ontvangen waarop wij uitvoerig hebben gereageerd. Wij hebben tevens een kopie van uw account toegezonden, hierin ziet u tevens de door u onterecht teruggeboekte incasso's in de periode waarin uw account actief was. Deze betalingsverplichting is dan ook, zoals ook voor al onze andere klanten geldt, van kracht.

Wij kunnen derhalve geen gehoor geven aan uw verzoek om het verschuldigde bedrag op te splitsen.

Klantenservice Huurwoningen.nl

Alle klachten die gemeld zijn door Nina Catharina Markus