Klacht: Onterecht proberen te innen van incassokosten

op 02 mei 2017 over Lindorff in de categorie Incassobureaus

Lindorff heeft in januari een hoofdschuld van kpn overgenomen. Bedrag totaal is/was 46,32. In januari een 1e schrijven gehad dat de hoofdsom betaald diende te worden. Zo niet dan zouden incasso kosten in rekening gebracht worden. Deze vordering was dubieus bij KPN. Factuurdatum was november 2016. Heb geprobeerd met KPN tot afspraken te komen. Ondertussen vordering overgedragen naar Lindorff. Ik heb 5 mail berichten gestuurd naar Lindorff, geen enkele hiervan is beantwoord. Op 18 januari heb ik van Lindorff opnieuw een brief ontvangen met het verzoek de hoofdsom ad 46,32 te betalen voor 1 februari 2017. !!!!!!! Ik heb dit gedaan. Echter Lindorff blijft mij achtervolgen met het dwingend bevel ook de incassokosten van 40,= euro en 15 cent rente te betalen. Ik heb all bewijzen bewaard. Ook hun brief van 18 januari waaruit de vordering blijkt en met uiterste betaaldatum 1 februari. Dit is gebeurd. Heb inmiddels hun telefoonnummer geblokkeerd. Ben minimaal 10 x op een agressieve manier telefonisch benaderd. Post stuur ik terug. Ik wil echter uit hun onterechte vordering. Ben wel bereid tot de rechter te gaan. Wat heeft dit bedrijf een smerige agressieve houding ondanks dat je probeert tot een oplossing te komen.

Ik ben tevreden als in niet meer in hun bestand sta als zijnde openstaande vordering zonder daar 1 cent voor betaald te hebben.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Lindorff over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Lindorff in behandeling genomen

Lindorff

Heeft op 03 mei 2017 om 11:22 geantwoord

Heeft op 03 mei 2017 om 15:18 geantwoord

Lindorff heeft zich niet aan de brief van 18 januari gehouden. Heeft ook niet de moeite genomen om op de 5 verstuurde mails te reageren met O.a vragen over betalingsregeling, waar de incassokosten vandaan komen. Lindorff heeft niet gereageerd en begrijp niets over een verstuurde brief van 10 januari. De vordering van 46,32 is volledig voldaan voor 1 februari 2017. Indien er geen oplossing komt dan wacht ik de deurwaarder gewoon af.

Reactie van de melder van de klacht Smpvdvoet

3 maanden geleden - Zeer onterechte en klantonvriendelijkheid oplossing proberen te geven. Lindorff heeft 5 mailberichten niet beantwoord. Stuurt verschillende brieven over dezelfde vorderingen. Dit vanuit verschillende afdelingen ??? Alle bewijzen hiervan aanwezig. Is zeer onbeschoft en dreigend aan de telefoon.

Alle klachten die gemeld zijn door Smpvdvoet