Klacht: Onterecht her-examen betalen.

op 09 oktober 2017 over Capabel Onderwijs Groep in de categorie Universiteiten & Hogescholen

Het zit zo dat ik op 1 dag 3 examens moest afleggen alle 3 waren het her-examens (dus voor de 2e keer)
2 dagen voor dat ik het examen moest afleggen 11-09-2017 is mijn broer plots komen te overlijden..
Ik heb duidelijk aangegeven dat ik het herexamens hierdoor niet kan meemaken dit moet dan naar mij gevoel ook gezien worden als spoedgeval.
Het is niet iets wat je 5 dagen van te voren kan aangeven.
Ik heb dus navraag gedaan over de her-examens of ik het nu alsnog financieel moet bijdragen.Gezien het een spoedgeval is ga ik daar niet van uit.
Ik heb een mailtje gestuurd na de directrice en die heeft mij in de mail verteld dat als ik het weer ga herkanzen er kosten aan zitten. En dat vind ik onterecht!!

Ik ben tevreden wanneer ik de her-examen kosteloos mag herkanzen.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Capabel Onderwijs Groep

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Capabel Onderwijs Groep nog niet in behandeling is genomen.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Capabel Onderwijs Groep in behandeling genomen

Bericht van Capabel Onderwijs Groep

3 maanden geleden - Geachte mevrouw Chouay, De klachtencommissie van Capabel Onderwijs Groep neemt uw klacht in behandeling. U krijgt via klachten@capabel.nl een ontvangstbevestiging van uw klacht toegestuurd. Met vriendelijke groet, Gerda van Norden Klachtencommissie Capabel Onderwijs Groep

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Capabel Onderwijs Groep een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Capabel Onderwijs Groep

Heeft op 27 november 2017 om 17:03 geantwoord

Geachte mevrouw Chouay,

Onderstaand bericht heeft u per e-mail van de klachtencommissie ontvangen inzake de afhandeling van uw klacht.

\"Geachte mevrouw Chouay,

Op 24 november 2017 heb ik uw klacht gezien op klacht.nl. Uw klacht betreft het niet gratis mogen herkansen van uw examens. Wegens het overlijden van uw broer kon u niet deelnemer aan de herexamens van 13 en 14 september 2017.

De klachtencommissie heeft uw klacht onderzocht en afgehandeld. De conclusie van dit onderzoek vindt u hieronder.

Aangezien u zich vooraf netjes heeft afgemeld en bij de andere toetsen aanwezig bent geweest, zal Capabel Onderwijs Groep coulance toepassen en bieden wij u 2 gratis voortgangstoetsen en een gratis COE aan. Het betreft de volgende toetsen en examen:

• SOW – VGT – 02 “Voortgangstoets Samenwerken & Netwerken”
• SMD – VGT – 03 “Voortgangstoets Praktische ondersteuning”
• Rek – COE – 3F “Centraal examen rekenen 3F”

Wij verwacht hiermee uw klacht afgehandeld te hebben.

Gerda van Norden
Klachtencommissie