Klacht: onterecht geld van relening afgehaald.

op 19 juli 2012 over Lexa.nl in de categorie Datingsites

mijn klacht: er wordt geld van mijn rekening gehaald zonder dat ik hier toestemming voor gegeven heb.
Als je eenmaal een account aangemaakt heb, krijg je iedere dag nog mails van lexa; of je op dat moment (tijdelijk) lid bent of niet. Deze mails kun je wel lezen maar wil je er verder iets meedoen , dan moet je lid worden voor min. een maand. Een maand geleden heb ik mij weer voor 2 maanden lid gemaakt: dit kalenderjaar was ik nog geen lid geweest.
Toch hebben ze mij in april 117,- euro van mijn rekening afgehaald (net als in oktober 2011)dus zonder dat ik daar toestemming voor gegeven had.

Beide bedragen moeten teruggestort worden en lexa moet in de toekomst ophouden 'zomaar' geld van mijn rekening te halen.

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Lexa.nl in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Lexa.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Lexa.nl

Heeft op 19 juli 2012 om 16:30 geantwoord

Beste maurice.pleijers,

ik begrijp uit uw bericht dat er een afschrijving heeft plaatsgevonden waar u geen toestemming voor heeft gegeven, en dus graag gerestitueerd wilt zien.

Ik heb uw gegevens voor u nagekeken en ken u melden dat de afschrijving van 117 Euro een automatische verlenging betreft van uw 1 maand VIP Membership op de Lexamore website wat u op 18-09-2012 bent aangegaan. Toen u een betaling deed voor dit membership, werd er duidelijk aangegeven dat dit membership met 3 maanden automatisch verlengd zal worden, mits u dit zelf annuleert. Uit uw gegevens blijkt dat u niet tijdig de verlenging heeft geannuleerd, en ik kan dan ook niet ingaan op uw verzoek tot restitutie. Echter heb ik wel de automatische verlenging voor u geannuleerd, zodat er verder geen afschrijvingen meer gaan plaatsvinden en uw VIP Membership per 18-10-2012 zal eindigen.

Uw Full Membership op Lexa loopt nog tot 24-08-2012 en zal hierna eindigen. U heeft reeds bij betaling van het membership aangegeven geen gebruik te willen maken van een automatische verlenging.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Indien u nog andere vragen en of opmerkingen heeft, kunt u altijd contact opnemen met het Customer Care Team via de "Help" link onderaan de website. Hier klikt u op een willekeurige categorie en vervolgens op een willekeurige vraag. Wanneer u dan naar beneden scrolt kunt u op de link "Stel een vraag" klikken. Vervolgens kiest u een categorie waar uw vraag betrekking op heeft en schrijft u uw bericht en klikt op "Bevestigen". Op de volgende pagina klikt u op de knop "Ja" om uw bericht naar ons te verzenden. Wanneer u bent ingelogd op uw profiel ontvangt u hier een bevestiging van. U zult binnen 48 uur een antwoord ontvangen.

Christine

Lexa Team

Alle klachten die gemeld zijn door maurice.pleijers