Klacht: onterecht geld van relening afgehaald.

op 19 juli 2012 over Lexa.nl in de categorie Datingsites

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

mijn klacht: er wordt geld van mijn rekening gehaald zonder dat ik hier toestemming voor gegeven heb.
Als je eenmaal een account aangemaakt heb, krijg je iedere dag nog mails van lexa; of je op dat moment (tijdelijk) lid bent of niet. Deze mails kun je wel lezen maar wil je er verder iets meedoen , dan moet je lid worden voor min. een maand. Een maand geleden heb ik mij weer voor 2 maanden lid gemaakt: dit kalenderjaar was ik nog geen lid geweest.
Toch hebben ze mij in april 117,- euro van mijn rekening afgehaald (net als in oktober 2011)dus zonder dat ik daar toestemming voor gegeven had.

Gewenste Oplossing:

Beide bedragen moeten teruggestort worden en lexa moet in de toekomst ophouden 'zomaar' geld van mijn rekening te halen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Lexa.nl in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Lexa.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Lexa.nl

Heeft op 19 juli 2012 om 16:30 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste maurice.pleijers,

ik begrijp uit uw bericht dat er een afschrijving heeft plaatsgevonden waar u geen toestemming voor heeft gegeven, en dus graag gerestitueerd wilt zien.

Ik heb uw gegevens voor u nagekeken en ken u melden dat de afschrijving van 117 Euro een automatische verlenging betreft van uw 1 maand VIP Membership op de Lexamore website wat u op 18-09-2012 bent aangegaan. Toen u een betaling deed voor dit membership, werd er duidelijk aangegeven dat dit membership met 3 maanden automatisch verlengd zal worden, mits u dit zelf annuleert. Uit uw gegevens blijkt dat u niet tijdig de verlenging heeft geannuleerd, en ik kan dan ook niet ingaan op uw verzoek tot restitutie. Echter heb ik wel de automatische verlenging voor u geannuleerd, zodat er verder geen afschrijvingen meer gaan plaatsvinden en uw VIP Membership per 18-10-2012 zal eindigen.

Uw Full Membership op Lexa loopt nog tot 24-08-2012 en zal hierna eindigen. U heeft reeds bij betaling van het membership aangegeven geen gebruik te willen maken van een automatische verlenging.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Indien u nog andere vragen en of opmerkingen heeft, kunt u altijd contact opnemen met het Customer Care Team via de "Help" link onderaan de website. Hier klikt u op een willekeurige categorie en vervolgens op een willekeurige vraag. Wanneer u dan naar beneden scrolt kunt u op de link "Stel een vraag" klikken. Vervolgens kiest u een categorie waar uw vraag betrekking op heeft en schrijft u uw bericht en klikt op "Bevestigen". Op de volgende pagina klikt u op de knop "Ja" om uw bericht naar ons te verzenden. Wanneer u bent ingelogd op uw profiel ontvangt u hier een bevestiging van. U zult binnen 48 uur een antwoord ontvangen.

Met vriendelijke groet,

Christine

Lexa Team

Alle klachten die gemeld zijn door maurice.pleijers