Klacht: Onterecht

op 28 juli 2015 over Medion in de categorie Electronica - Computers

De laptop (ruim 2jr oud) welke prima werkte wilde van de ene op andere dag niet meer opstarten naar Windows en bleef hangen bij opstart scherm. Vervolgens contact gehad met Medion welke voorstelde de laptop op te sturen. Hierop hebben wij de laptop, inclusief lader en voedingskabel op een deugdelijke manier ingepakt (stevige doos en voorzien van bescherming met o.a. bolletjes plastic). Vervolgens van Medion een ontvangst bevestiging gekregen. Nu echter krijgen wij een brief van Medion waarin het volgende wordt gesteld. De behuizing van uw product vertoont schade die duiden oponoordeelkundig gebruik en uw product kan derhalve niet onder garantie worden gerepareerd. Tevens staat vermeld: De accu van uw product is defect. Voor dit verbruiksmaterieel, waarbijde afname van de gebruiksduur wordt
beïnvloedt door degebruiksintensiteit en wijze van gebruik is de garantietermijn 6maanden. Reparatie onder garantie is derhalve niet mogelijk.
Ik kan er niet bij dat dit werkelijk aan de hand is. De laptop is geheel met een intacte behuizing opgestuurd. Er mankeerde niets aan. De accu deed het ook nog. Het enige was dat de laptop in zijn opstart procdure bleef hangen. Ik ben van mening dat deze kostenopgave met de door Medion genoemde reden uit de lucht is gegrepen. De offerte die Medion voor reparatie geeft is in totaal 105,11 euro

Ik zou tevreden zijn als deze klacht naar volle tevredenheid wordt opgelost. Ik bedoel dat de laptop onder garantie wordt gerepareerd. Voor wat betreft de accu kan ik minder over zeggen want die is natuurlijk al langer gebruikt en als daar wat kosten uit komen oke.

5 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Medion over deze klacht.

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Medion in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Medion een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Medion

Heeft op 28 juli 2015 om 14:32 geantwoord

5 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Medion beoordeeld.

Heeft op 30 juli 2015 om 18:19 geantwoord

Volgens mij is er geen oplossing, ik heb geen bericht gekregen van Medio gekregen dat de prijsopgave onder coulance is komen te vervallen. Hoe nu verder?

Reactie van de melder van de klacht HHW12

5 jaren geleden - Ik vraag me af of de klacht werkelijk opgelost is. Ik heb van Medion niets gehoord over een kostenopgave die onder coulance is komen te vervallen. Hoe gaat het nu verder?

Alle klachten die gemeld zijn door HHW12